لاماسیایی‌های ناکام در تیم اصلی بارسلونا؛ از رونالدینیو دوم تا ایکاردی

لاماسیایی‌های ناکام در تیم اصلی بارسلونا؛ از رونالدینیو دوم تا ایکاردی

پایگاه خبری فوتبالی – لاماسیا بدون شک یکی از برترین‌ آکادمی‌های دنیاست اما همه در این آکادمی موفق نمی‌شوند و به تیم اصلی بارسلونا نمی‌رسند تا ماندگار شوند.
به گزارش فوتبالی، می‌توان لیستی از بزرگان پرورش یافته در این آکادمی مانند مسی و پویول و ژاوی و اینیستا تهیه کرد اما همیشه این بازیکنان عاقبت به خیر نشده‌اند و حتی بسیاری از بازیکنانی که محصول این آکادمی بودند و در تیم اصلی هم بازی کردند نتوانستند در نیوکمپ بمانند و بدرخشند.
جیوانی دوس سانتوس یکی از این نفرات بود. بازیکنی که به او لقب رونالدینیو بعدی را می‌دادند اما پس از هتریک مقابل رئال موریا با نیوکمپ خداحافظی کرد و به تاتنهام رفت. از زمان جدایی او در سال ۲۰۰۸ او دیگر از سطح اول فوتبال محو شد اما تنها ۳۰ سال سن دارد. اوریل رومئو به عنوان قلب تیم دوم بارسلونا شناخته می‌شد اما هیچ وقت توانایی‌هایش از بوسکتس بهتر نشد و تنها شانس ۹ دقیقه حضور در تیم اصلی را در سال ۲۰۱۱ پیدا کرد. او حالا در ساوتهمپتون عضویت دارد. جفرن سوارز را همه با گلش به رئال مورینیو در جریان بازی مشهور ۵ گله به خاطر دارند اما نتوانست از کمند مصدومیت‌های متوال رهایی پیدا کند و از بارسلونا جدا شد تا حالا در ۳۲ سالگی در لیگ کرواسی حضور داشته باشد.

مشهورترین ناکام لاماسیایی را می‌توان مائورو ایکاردی نامید. او هیچ‌گاه به تیم اصلی نرسید و پس از مدت کوتاهی حضور در سمپدوریا به تیم اینتر پیوست و به کاپیتان آن‌ها تبدیل شد. او جالا در پاریسن ژرمن عضویت دارد. ایساک کوئنکا که در بازی مقابل باته بوریسف در لیگ قهرمانان فصل ۱۲-۲۰۱۱ سه پاس گل داد، گای آسولین که در ۱۶ سالگی لباس بارسا را پوشید اما با مربی وقت تیم دوم بارسلونا یعنی لوئیس انریکه به مشکل برخورد، جاناتان سوریانو که سابقه حضور در الهلال را پیدا کرد و جالا در خیرونا حضور دارد، مارک مونیه‌زا که  می‌توانست در فینال معروف بارسلونا مقابل منچستر حضور داشته باشد و آداما ترائوره که در ۲۴ سالگی پدیده ولوز است هم دیگر بازیکنانی هستند که نتوانستند در تیم اصلی بارسلونا بدرخشند.