فیفا ، فوتبال را نجات می‌دهد ؛ تاسیس صندوق 2.7 میلیارد دلاری خسارات کرونا

فیفا ، فوتبال را نجات می‌دهد ؛ تاسیس صندوق 2.7 میلیارد دلاری خسارات کرونا

پایگاه خبری فوتبالی - فوتبال در نظر دارد که یک صندوق ویژه برای کمک به بخش هایی از فوتبال که به خاطر شیوع کرونا متضرر شده اند، تشکیل بدهد.

به گزارش فوتبالی، نیویورک تایمز گزارش داده است که فیفا تصمیم گرفته است که برای جبران خسارات کرونا، صندوق ویژه ای را تاسیس کند. فدراسیون جهانی فوتبال می داند که مشکلات بلیت فروشی، حق پخش و اسپانسرها به بسیاری از باشگاه ها و فدراسیون های فوتبال ضربات سنگینی را وارد خواهد کرد. باشگاه زیلینا که هفت دوره قهرمان لیگ اسلواکی شده، در همین هفته اعلام بازنشستگی کرده، فدراسیون فوتبال اروگوئه 400 نفر از کارمندانش را به خاطر لغو فعالیت های فوتبالی اخراج کرده است و بسیاری از باشگاه های بزرگ فوتبال دنیا در تلاش هستند تا 20 تا 30 درصد از دستمزد بازیکنان خود را کاهش بدهند تا از بحران مالی عبور کنند.

فیفا وظیفه خود را می داند که برای نجات فوتبال وارد شود.فیفا در گزارش سالانه خود مبلغ 2740 میلیون دلار (2460 میلیون یورو) را در حساب خود ذخیره کرده است. بخش قابل توجهی از این مبلغ می تواند برای کمک به فوتبال در دنیا مورد استفاده قرار بگیرد. قرار است که برای تاسیس این صندوق از گروهی شامل 36 نماینده از شش کنفدراسیون فوتبال در سراسر دنیا استفاده شود.