گزارش ویژه/ ماه رمضان و شیوع کرونا، مسایل مهم برای ادامه یا پایان لیگ برتر

گزارش ویژه/ ماه رمضان و شیوع کرونا، مسایل مهم برای ادامه یا پایان لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- آیا امکان برگزاری ادامه رقابتهای لیگ برتر در بهار وجود دارد؟

به گزارش فوتبالی، تازه ترین صحبتهای سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش نشان می‌دهد که مسئولان ورزش کشور امیدوارند لیگ را بتوانند دوباره از سر بگیرند. مهرزاد خلیلیان گفته است:" فکر می کنم بازی های لیگ قطعا به پایان می رسد چون در حال حاضر ٩ بازی مانده و تا شهریور وقت داریم. بنابراین فکر می کنم با ثابت شدن شرایط می توان بازی ها را برگزار کرد. برآورد من این است که از ٢٠ فروردین مجوز آغاز تمرینات را صادر کنیم."

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در حالی از احتمال شروع تمرینات تیمهای لیگ برتری از 20 فروردین صحبت کرده که چندی قبل در گزارشی اعلام کردیم طبق گفته وزیر بهداشت، ویروس کرونا در 20 فروردین به اوج خود می‌رسد و دو ماه طول می کشد تا وضعیت پایدار شود. 

موضوعی که طی روزهای گذشته توسط مقامات مسئول دیگر هم بیان شده به خصوص آنکه بعضی از مردم نه تنها به توصیه‌های بهداشتی درباره قرنطینه خانگی توجه نکردند بلکه در ایام نوروز به مسافرت رفتند! تا اینگونه نه تنها نقشی در جلوگیری از کرونا نداشته باشند بلکه در شیوع احتمالی این ویروس ترسناک سهم داشته باشند.

از طرف دیگر و آنطور که از قول وزیر بهداشت نقل شده، کشور تا 2 ماه بعد از رسیدن به پیک ویروس کرونا، کماکان درگیر این مساله خواهد بود. با این حساب کل فصل بهار، ویروس کرونا میهمان نحس و زوری! ایران است و در چنین شرایطی، معلوم نیست چرا قرار شده که تمرینات تیمها از اواخر فروردین ماه شروع شود چون قطعا در این شرایط هیچ کدام از فوتبالیستها علاقه‌ای به حضور در اماکن شلوغ ندارند و نمی‌خواهند ریسک بزرگی مرتکب شوند.

غیر از اینها ماه مبارک رمضان هم شروع می شود و شرایط نور هر شهر با شهر دیگر فرق دارد. بازیها همه باید پس از افطار باشد و در کل برگزاری بازیها در شب فرق می کند. 

غیر از همه این موارد، مورد مهم دیگری درباره شیب شیوع و ابتلا در استان های کشور است. اگر فرض را بر همین جدول کنونی بگیریم استانهایی که درگیر کرونا هستند، شرایط یکسانی برای برگزاری لیگ برتر و لیگ یک در شهرهای وجود ندارد و ممکن است در یک شهر شرایط برگزاری مسابقه با تماشاگر وجود داشته باشد اما در شهر دیگری این امکان وجود ندارد و شاید برگزاری بازی بدون تماشاگر هم امکان پذیر نباشد.

1984