خطر برگزاری لالیگا در تابستان: قرارداد صدوپانزده بازیکن تمام می شود

خطر برگزاری لالیگا در تابستان: قرارداد صدوپانزده بازیکن تمام می شود

پایگاه خبری فوتبالی- شیوع گسترده ویروس کرونا در قاره اروپا، باعث تعطیل شدن لیگ های داخلی کشورهای مختلف اروپایی و از جمله لالیگای اسپانیا شده است.

به گزارش فوتبالی، در طول عمر 91 ساله رقابتهای لالیگا هرگز سابقه نداشته که رقابتهای لیگ اسپانیا این چنین و برای مدت دو هفته به تعلیق در بیاید؛ عجیب آنکه هنوز مشخص نیست که چه زمانی شاهد از سرگیری مجدد رقابتهای لالیگا خواهیم بود. در این میان و درشرایط فعلی مسئولان لالیگا همچنان تاکید دارند تا در صورت امکان تمام بازیهای این فصل لیگ برگزار گردد تا تکلیف تیم قهرمان، سهمیه های اروپایی و تیمهای سقوط کننده به دسته پائین تر مشخص شود. اما در صورتی که داستان تعلیق رقابتهای لالیگا ادامه یابد، احتمالا بازیهای باقی مانده در ماه های خرداد و تیر برگزار خواهد شد ( به شرط تعویق رقابتهای یورو 2020) و در این زمان این بحث مطرح می شود که تکلیف بازیکنانی که قراردادشان با باشگاه هایشان در روز 30 ژوئن (10 تیر) به پایان می رسد چه خواهد بود؟

این شرایط بسیار پیچیده ای را برای تیمهای شاغل در لالیگا ایجاد می کند و دامن گیر 19 تیم از 20 تیم حاضر در رقابتهای لالیگا خواهد شد (تمام تیمها به جز بارسلونا). در مجموع 115 بازیکن در لالیگا هستند که قراردادشان با باشگاه هایشان در روز 30 ژوئن (10 تیر) امسال به پایان می رسد. 

به عنوان مثال لگانس که برای بقا در رقابتهای لالیگا می جنگد تیمی است که بیش از سایر تیمها متضرر خواهد شد و ممکن است در روز 10 تیر، 14 تا از بازیکنانش را از دست بدهد؛ آنها 12 بازیکن قرضی در تیمشان دارند و قرارداد دو بازیکنشان هم تا 10 تیر به پایان خواهد رسید. گرانادا هم در آن تاریخ 12 بازیکن از دست خواهد داد و قرارداد 10 تا از بازیکنان مایورکا و اسپانیول در روز 10 تیر به پایان خواهد رسید. وایادولید با از دست دادن 9 بازیکن، سلتاویگو (8 بازیکن) و ایبار (7 بازیکن) در روز 10 تیر، دیگر تیمهایی هستند که در صورت ادامه یافتن رقابتهای لالیگا در فصل تابستان حسابی متضرر خواهند شد.

تنها بازیکن رئال مادرید که قراردادش با این تیم در روز 10 تیر خاتمه می یابد، آرئولا است که قرضی به تیم مادریدی منتقل شده بود و بارسلونا هیچ بازیکنی با این شرایط ندارد.

دراین میان لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا هم در صحبتهایی اعلام کرده که برای برگزاری بازیهای معوقه سوالات بی پاسخی وجود دارد که باید همه آنها درنظر گرفته شود. او دراین رابطه گفته:« رقابتهای لالیگا تا قبل از 30 ژوئن (10 تیر) به پایان خواهد رسید. ولی باید راهکارهای استثنایی را مدنظر بگیریم.»  البته در حال حاضر تمرکز سندیکای فوتبالیستها و مقامات فدراسیون فوتبال اسپانیا برروی بحران سلامتی فعلی در این کشور و دفاع از سلامت بازیکنان است و در آینده ای نه چندان دور تصمیم گیری ها دراین رابطه انجام خواهد شد.

6363