پیشنهاد ترکیه برای میزبانی کل مسابقات یورو 2020

پیشنهاد ترکیه برای میزبانی کل مسابقات یورو 2020

پایگاه بخری فوتبالی - شیوع ویروس کرونا ، برگزاری بازیهای فوتبال و برنامه مسابقات را به شدت دچار مشکل کرده است. سه شنبه قرار است که جلسه ای به صورت ویدئوکنفرانس با حضور 55 فدراسیون عضو یوفا برگزار شود که به احتمال زیاد همه رای به تعویق یک ساله بازیها و برگزاری یورو در تابستان 2021 خواهند داد.

به گزارش فوتبالی، اگر یورو به تعویق بیافتد به احتمال زیاد همین اتفاق برای کوپا آمه ریکا در آرژانتین و کلمبیا رخ خواهد داد چرا که اکثر ستارگان این مسابقات در باشگاه های اروپایی بازی می کنند. البته در حال حاضر یک نکته مهم در مورد یورو وجود دارد. در حقیقت هنوز چهار تا از تیم های حاضر در مسابقات مشخص نشده اند و قرار بود که در پلی آف در فروردین تکلیف این چهار تیم مشخص شود. در صورتی که یورو به تعویق بیافتد به احتمال زیاد این بازیها که قرار بود در روزهای هفتم و یازدهم فروردین برگزار شود هم به زمانی دیگر موکول خواهد شد.

از سویی دیگر گفته می شود که ترکیه که در حال حاضر فقط ده بیمار مبتلا به کرونا را اعلام کرده است، به یوفا پیشنهاد داده تا میزبانی یورو 2020 را به عهده بگیرد و مسابقات به جای 12 کشور تنها در همین کشور برگزار شود. چفرین رئیس یوفا رابطه خوبی با اردوغان رئیس جمهور ترکیه دارد اما تصمیم گیری را به اعضا واگذار کرده و به همین خاطر احتمال تعویق بازیها بیشتر است.

در این جلسه در مورد لیگ قهرمانان اروپا هم تصمیم گیری خواهد شد. یوفا در نظر دارد که پس از آن که دور برگشت مرحله یک هشتم برگزار شد، بازیهای یک چهارم را به صورت تک بازی برگزار کند. بدین ترتیب یا این بازی در زمین بی طرف برگزار می شود و یا به قید قرعه در زمین یکی از تیم ها که البته تعداد تماشاگران دو تیم در هر دو حالت برابر خواهد بود. برای نیمه نهایی و فینال نیز حالت "فاینال فور" در نظر گرفته شده است. به این شکل که چهار تیم حاضر در نیمه نهایی راهی استانبول می شوند و در عرض چهار روز به سبک مسابقات یورولیگ بسکتبال، نیمه نهایی و فینال را در همان جا برگزار می کنند.