نقشه یوفا : مرحله یک‌چهارم نهایی به بعد لیگ قهرمانان اروپا در لیسبون

نقشه یوفا : مرحله یک‌چهارم نهایی به بعد لیگ قهرمانان اروپا در لیسبون

پایگاه خبری فوتبالی - یوفا و اتحادیه باشگاه های فوتبال اروپا با توجه به انصراف احتمالی استانبول از میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا به دنبال بررسی گزینه های مختلف هستند که یکی از آنها برگزاری مسابقات یک چهارم نهایی به بعد به صورت متمرکز در لیسبون از روز اول شهریور به بعد است.

به گزارش فوتبالی، یکی از گزینه ها این است که مسابقات به صورت عادی و رفت و برگشتی برگزار شوند که این مسئله باعث می شود تا مسابقات بسیار فشرده باشد، جذابیتش را از دست بدهد و البته با توجه به سفرهای تیم ها به کشورهای مختلف خطر ابتلا به کرونا هم زیاد شود.

اما یکی از نقشه های مدران اجرایی یوفا در جلسه با آندره آ آنیلی رییس اتحادیه باشگاه های اروپا و مدیر باشگاه یوونتوس این بوده است که بازیهای مرحله یک چهارم نهایی به بعد به صورت تک بازی و متمرکز برگزار شوند. بدین ترتیب بازی های یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال به صورت تک بازی خواهد بود که در صورت تساوی در جریان بازی، کار به وقت اضافه و در نهایت ضربات پنالتی کشیده می شود. بدین ترتیب نه تنها تعداد بازیهای تیم ها کاهش می یابد بلکه تعداد سفرها هم کاهش می یابد.

استانبول با توجه به این که مسابقات چمپیونزلیگ بدون تماشاگر شده و درآمدی نخواهد داشت، تمایلی به میزبانی مسابقات امسال ندارد اما شهر لیسبون پرتغال با دو استادیوم دالوز و ژوزه آلوالده می تواند میزبانی را بپذیرد. المان هم یکی از گزینه هاست اما پرتغال گزینه بهتری به نظر می رسد چرا که تمامی تیم های پرتغالی از چمپیونزلیگ حذف شده اند و هیچ تیم پرتغالی نیست که صاحب برتری برای میزبانی فینال باشد.