استقلال 2 - یک ذوب آهن/ بازگشت استقلال به کورس بالای جدول

استقلال 2 - یک ذوب آهن/ بازگشت استقلال به کورس بالای جدول

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال میزبان ذوب آهن بود.

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال استقلال میزبان ذوب آهن است. این بازی در حالی برگزار می شود که به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، ورزشگاه خالی از تماشاگر بود.

یکشنبه 4 اسفندماه 98

استقلال تهران - ذوب آهن  ساعت 18:30  ورزشگاه آزادی

داور: پیام حیدری

کمک ها: آرمان اسعدی – مهدی عالیقدر

ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، شاهین طاهرخانی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، علی کریمی، آرش رضاوند ( فرشید اسماعیلی دقیقه 69 )، علی دشتی ( مهدی قائدی دقیقه 53 ) و ارسلان مطهری ( محمد بلبلی دقیقه 81 )

ترکیب ذوب آهن:
مهدی خلیل، فرشاد محمدی مهر ( مجتبی حقدوست دقیقه 71 )، محمد نژادمهدی، وفا هخامنش، وحید محمدزاده، مسعود ابراهیم زاده، حمید بوحمدان، قاسم حدادی فر، دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان و دارکو بیدوف

گلزنان:
استقلال: محمد دانشگر دقیقه 30- وریا غفوری دقیقه 53 ( پنالتی )
ذوب آهن: دارکو بیدوف دقیقه 46

کارت زرد:
استقلال: علی دشتی دقیقه 8
ذوب آهن: قاسم حدادی فر دقیقه 92- مجتبی حقدوست دقیقه 92

کارت قرمز: ______

موقعیت خطرناک:
* دقیقه 12 حرکت انفرادی مطهری و ضربه او که به دفاع ذوب آهن برخورد کرد و برگشت داده شد.
* دقیقه 20 ارسال رضاوند روی محوطه جریمه ذوب آهن که مدافعان ذوب آن را دفع کردند.
* دقیقه 28 نفوذ وریا غفوری و کنترل مدافعان ذوب آهن که در نهایت توپ راهی کرنر شد.
* دقیقه 38 حملات متعدد ذوب آهن با واکنش های پیاپی حسینی راهی اوت شد تا بهترین موقعیت ذوب آهن برای گلزنی تا این دقیقه هدر برود.
* دقیقه 45 کرنر برای استقلال با ارسال رضاوند که ضربه آبی ها از بالای دروازه خلیلی به بیرون رفت.
* دقیقه 55 فرصت خوب برای مهدی قائدی و شوت او که به صورت خطرناکی از کنار دروازه خلیل به بیرون رفت.
* دقیقه 57 ارسال زکی پور برای قائدی و به توپ نرسیدن قائدی که یک کرنر را برای استقلل به همراه داشت.
* دقیقه 64 ضربه زیبا و خطرناک آرش رضاوند با فاصله کمی از کنار دروازه خلیل به بیرون رفت.
* دقیقه 71 حمله خطرناک ذوبی ها روی دروازه استقلال که راه به جایی نبرد.

حواشی:
* به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود و به همین خاطر تیم‌ها در سکوتی خاص پیش از آغاز بازی به گرم کردن پرداختند.
* در هنگامی که بازیکنان استقلال مشغول بازی در فضای فشرده بودند مجید نامجومطلق مربی استقلال بازیکنان این تیم را تشویق می‌کرد که با توجه به سکوهای خالی ورزشگاه آزادی می‌توان او را تنها تشویق‌کننده آبی‌پوشان پیش از شروع بازی امروز دانست.
* هنگام گرم کردن بازیکنان ذوب‌آهن دستیار اول رادولوویچ برای دقایقی بازیکنان این تیم را دور خودش جمع کرد و در حالی که نشست بوده نکاتی را در مورد بازی به آنها یادآور شد.
* سرمربیان دو تیم استقلال و ذوب‌آهن هنگام گرم کردن بازیکنان در رختکن حضور داشتند.
* هنگام گرم کردن تیم‌ها فرشید اسماعیلی در میانه زمین مشغول گفت‌وگو با پورمحمد و حق‌‌دوست دو بازیکن تیم ذوب‌آهن بود و گفت‌وگوی این سه بازیکن تا پایان گرم کردن تیم‌ها ادامه داشت، هنگام خروج بازیکنان از زمین محمد دانشگر مدافع استقلال نیز به این جمع سه نفره اضافه شد و به خوش‌ بش با دو بازیکن ذوب‌آهن پرداخت.
* پس از خروج تیم‌ها از زمین مسئولین نگهداری از چمن ورزشگاه با آبیاری چمن اقدام به آماده‌سازی آن پیش از آغاز بازی کردند.
* محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن برای تماشای تلاش بازیکنان تیمش در ورزشگاه حضور دارد.
* در حالیکه هیچ تماشاگری در ورزشگاه حضور ندارد، گوینده ورزشگاه اقدام به معرفی بازیکنان دو تیم از طریق بلندگوی ورزشگاه کرد.
* بعد از به ثمر رسیدن گل تیم استقلال محمد دانشگر که هفته گذشته با انتقادات فراوانی به خاطر بازی با الاهلی عربستان مواجه شده بود خوشحالی خود را با مهدی قائدی که روی نیمکت نشسته است تقسیم کرد. دانشگر بعد از گل‌زنی مستقیماً به سمت مهاجم جوان آبی‌پوشان رفت و بدون اینکه به وی دست بدهد خوشحالی خود را با پاهای خود با این بازیکن انجام داد تا شادی وی مطابق با اتفاقات این روزها پیرامون ویروس کرونا صورت بگیرد.
*  رسول کربکندی مدیر سازمان فوتبال ذوب‌آهن با حضور در جایگاه ویژه مسابقه دو تیم را از نزدیک تماشا کرد.
* در جریان نیمه اول مسابقه فرهاد مجیدی در یک صحنه از ارسلان مطهری مهاجم تیمش به خاطر از دست دادن توپ به شدت عصبانی شد و با صدایی بلند فریاد کشید (ارسلان چرا توپ را لو می‌دهی) تا در ورزشگاه خالی صدای فریاد سرمربی آبی‌پوشان به گوش برسد. البته چند دقیقه بعد مجیدی به تحسین مطهری پرداخت و از اینکه وی در یک صحنه برای گرفتن توپ تلاش زیادی انجام داد او را تشویق کرد.
* نکته جالب توجهی که در بازی امروز دیده می‌شود این است که هیچکدام از بازیکنان داخل زمین و حتی داوران و اعضای دو تیم با یکدیگر دست نمی‌دهند و وقتی یکدیگر را می‌بینند با فاصله با هم صحبت می‌کنند. تنها دروازه‌بان ذخیره ذوب آهن است که در بین دو نیمه یکی از هم‌بازیان خود را در آغوش گرفت و از تلاش وی در نیمه اول تشکر کرد.

4344