اولین تماس مدیران بارسلونا با ستین چه زمانی برقرار شد؟

اولین تماس مدیران بارسلونا با ستین چه زمانی برقرار شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- اریک آبیدال مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا هفته گذشته، هفته پرسفری داشت. او از بارسلونا عازم جده شد، سپس به مکه رفت، از مکه به دوحه سفر کرد و سپس به بارسلونا بازگشت.

به گزارش فوتبالی، او در طول این مدت در جستجوی سرمربی جدیدی برای تیم بود و در عین حال از سفرش به عربستان سعودی بهره برد تا در مکه به زیارت خانه خدا برود. بعد از آن، آبیدال به دوحه پایتخت قطر سفر کرد تا با ژاوی ارناندز اسطوره سابق باشگاه بارسلونا که گزینه اول آبی اناری ها برای در دست گرفتن سکان هدایت تیم بود دیدار کند.

اولین دیدار ژاوی و آبیدال در رستوران نوبو صورت گرفت. در آنجا آبیدال به نمایندگی از مدیران بارسلونا پیشنهاد قراردادی 2.5 ساله را به ژاوی ارائه کرد و از او خواست تا از بازی بارسلونا مقابل گرانادا روی نیمکت مربیگری این تیم بنشیند. علاوه بر ژاوی و آبیدال، نوریا، همسر ژاوی، اسکار، برادر ژاوی و فرناندو سولاناس، مدیربرنامه های او نیز دراین جلسه حضور داشتند. بعد از آن و صبح روز یکشنبه آبیدال به خانه ژاوی رفت.

در همان زمان بارسایی ها به صورت موازی با سرمربیان دیگری نیز در حال مذاکره بودند تا در صورت پاسخ منفی ژاوی برای در دست گرفتن سکان هدایت بارسلونا، گزینه های دیگری را نیز داشته باشند. آنها به سراغ رونالد کومان رفتند ولی این مذاکره در عرض دو دقیقه با بن بست مواجه شد؛ چرا که کومان از تعهدش به فدراسیون فوتبال هلند گفت و به مدیران بارسا پاسخ داد که به هلندی ها قول داده که تا رقابتهای یورو 2020 تیم ملی کشورش را هدایت کند. در همان روز رامون پلانس، یکی از مدیران ارشد بارسلونا با کیکه ستین تماس گرفت تا روند مذاکره ای که دو ماه پیش با او انجام داده بود را دنبال کند.

تقریبا از همان دو ماه پیش بود که مدیران بارسلونا تلاشهایشان برای متقاعد کردن بارتومئو در راستای برکنار کردن والورده را آغاز کرده بودند و از همان زمان به دنبال گزینه های مناسب برای جایگزینی والورده می گشتند.

روز جمعه بود که اولین آماده باش به ستین داده شد. یکی از مدیران بارسلونا با آقای ادواردو کرنیار، مدیربرنامه های ستین تماس گرفت و روز دوشنبه صبح (در شرایطی که آقای برانچینی از احتمال حضور الگری در نوکمپ صحبت می کرد)، ستین گفتگوی تلفنی طولانی مدتی با آبیدال داشت و پس از این گفتگو، آبیدال نام ستین را به عنوان گزینه اصلی هدایت بارسا مطرح کرد و ستین هم بدون لحظه ای درنگ به پیشنهاد همکاری بارسایی ها پاسخ مثبت داد و جایگزین والورده شد.

6363