دلخوری آبیدال : ژاوی اگر از بارسلونا پیشنهادی گرفته، منتشر کند

دلخوری آبیدال : ژاوی اگر از بارسلونا پیشنهادی گرفته، منتشر کند

پایگاه خبری فوتبالی- اریک آبیدال، مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا در گفتگویی اختصاصی با روزنامه اسپورت در مورد مسائل مختلفی که در هفته های اخیر در باشگاه کاتالان رخ داده صحبت کرده است.

به گزارش فوتبالی، از اخراج ارنستو والورده از سمت مربیگری بارسلونا گرفته تا روی کار آمدن کیکه ستین و فراز و نشیب هایی که در طول این مدت تیم کاتالان پشت سرگذاشته ، از جمله سوژه هایی بودند که آبیدال درموردشان اظهارنظر کرده است.

آبیدال در جریان این گفتگو به طرز غیرمستقیمی به ژاوی، هم تیمی سابقش در رختکن تیم کاتالان هم طعنه زده و یادآوری کرده که ژاوی باعث شده تا دیدار مخفیانه آنها در قطر افشا و رسانه ای شود. شنیده می شد که در جریان این دیدار، ژاوی به پیشنهاد آبیدال و بارسلونا برای جانشینی والورده پاسخ منفی داد و حالا آبیدال در صحبتهایی اعلام کرده که اصلا پیشنهادی رسمی برای ژاوی در جریان نبوده:« هیچ پیشنهادی برای ژاوی درمیان نبوده. اگر او چنین پیشنهادی دریافت کرده، آن را نشان دهد؛ چون من چنین پیشنهادی را ندیده ام. در اولین دیداری که ما با ژاوی داشتیم، ژاوی فقط شنونده بود و در دیدار دوممان، او به ما درمورد برنامه هایش گفت. آنچه در رسانه ها منتشر شد، بیشتر مسائل سیاسی بود تا ورزشی. من اصلا اهل سیاست نیستم و فقط درمورد فوتبال حرف می زنم و دوست دارم درمورد سبک کاری یک سرمربی صحبت کنم ولی آنچه از دیدار ما فاش شد، صحبت از هرچیزی بود، به جز مسائلی که واقعادر موردش صحبت کردهب ودیم.»

آبیدال که سالها پیش در رختکن بارسلونا در کنار ژاوی بازی می کرد، حالا اعلام کرده که کارنامه مربیگری ژاوی اصلا قوی نیست:« ژاوی تجربه چندانی در دنیای مربیگری ندارد. درست است که او یکی از محصولات خانگی باشگاه بارسلوناست و الان ممکن است زمان مناسبی برای حضور او روی نیمکت مربیگری بارسا باشد و ممکن هم هست که اینطور نباشد. سران باشگاه بارسلونا برای دو سال به ستین اعتماد کردند و ما خیلی به او باور داریم. درهای باشگاه همیشه به روی ژاوی باز است. نمی دانم آیا در آینده من در باشگاه باشم یا نه ولی قطعا درهای بارسلونا همیشه به روی او باز است.»

مدیر ورزشی بارسلونا با اشاره به دلایلی که منجر به برکناری والورده از نیمکت مربیگری بارسلونا شد گفت:« والورده به بازیهانگاه می کرد ولی به نتایج توجهی نداشت.دقت نمی کرد که تیم چطور بازی می کند و به تاکتیکها و عملکرد بازیکنان که زیاد بازی نمی کردند توجهی نداشت. من به این جزئیات دقت می کردم. خیلی از بازیکنان بارسلونا از والورده راضی نبودند و زیرنظر او زیاد کار نمی کردند و درعین حال بحث ارتباطات داخلی در باشگاه هم مطرح بود. ارتباط سرمربی با رختکن بازیکنان همیشه خوب بود ولی برخی مسائل هست که من به عنوان بازیکن سابق تیم می توانم حس کنم. من نظراتم را به سران باشگاه گفتم و کار به جایی رسید که دراین باره تصمیم گیری هایی صورت گرفت.»

6363