گزارش ویژه/ روایت های مختلف از مبلغ چک پرسپولیس به شهرخودرو؛ از دو میلیارد تا شش میلیارد!

گزارش ویژه/ روایت های مختلف از مبلغ چک پرسپولیس به شهرخودرو؛ از دو میلیارد تا شش میلیارد!

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه شهرخودرو بابت صدور رضایتنامه یحیی گل‌محمدی چه مبلغی از پرسپولیس گرفته است؟

به گزارش فوتبالی، خبرگزاری ایسنا در گزارشی که ساعت 15.25 منتشر کرده مدعی شده پرسپولیس برای جلب رضایت فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو، 6 میلیارد تومان را در دو فقره چک به حساب باشگاه شهرخودرو واریز خواهد کرد!

دیروز هم اخباری درباره پرداخت چنین رقمی به مجموعه شهرخودرو منتشر شده بود و شاید به همین دلیل باشد که یحیی گل‌محمدی سرمربی جدید پرسپولیس، دیشب در پاسخ به سوال خبرنگار فوتبالی اعلام کرد که قطعا شهرخودرو هم از انتقال او به پرسپولیس سود برده است. 

در کنار ارقام 6، 5 و 4 میلیاردی که درباره مبلغ رضایتنامه یحیی گل‌محمدی منتشر شده، این روایت هم وجود دارد که یحیی با هزینه‌ای بسیار کمتر به پرسپولیس رفته و انصاری‌فرد به واسطه فشارهایی که به حمیداوی وارد شده، نهایتا با پرداخت 2 میلیارد تومان توانسته رضایت مالک باشگاه شهرخودرو را جلب کند. البته حمیداوی دیشب روی آنتن برنامه فوتبال برتر رفت و همه امیدوار بودند که مالک باشگاه شهرخودرو در این باره شفاف سازی کند و کل ماجرا را تعریف کند اما او سکوت کرد و در حالیکه مجری برنامه از فشارها و توصیه ها و تماس ها پرسید، حمیداوی سعی کرد با سیاست جواب بدهد و شفاف سازی نکرد. او اگر از این انتقال شاکی بود مطمئنا می توانست به صورت مستقیم به همه ماجرا اشاره کند. درباره تماس های وزارت ورزش و وزارت صنایع و دو وزیر ورزش و جوانان و وزیر صمت، خبرهایی منتشر شده بود که حمیداوی می توانست با شفاف سازی، خبرها را تایید کند اما او با سکوتش نشان داد که مصلحت اندیش است. در هر حال تکلیف این ماجرا، در آینده مشخص می شود چرا که در فوتبال ایران هیچ چیز پنهان نمی ماند.

در هر حال باید دید کدام یک از این روایت‌ها درباره یحیی گل محمدی و پرسپولیس و شهرخودرو و حمیدآوی درست است. آیا مشکلات مالی شهرخودرو و رقم بالایی که پرسپولیس برای جذب یحیی به حمیداوی پرداخت خواهد کرد باعث جدایی گل‌محمدی از شهرخودرو شد یا حمیداوی همانطور که گفته به خاطر فشارهایی که وجود داشته مجبور شده علیرغم میل باطنی‌اش با جدایی گل‌محمدی موافقت کند؟ سوال دیگری که از یحیی و حمیداوی باید پرسیده شود این است که چرا اول فصل که پرسپولیس می خواست یحیی را به خدمت بگیرد، نه حمیداوی رضایت داد و نه یحیی تلاش کرد سرمربی پرسپولیس شود!

آیا این انتقال برای پرسپولیس و شهرخودرو، برد- برد بوده یا آنطور که حمیداوی نشان می دهد باخت – برد بوده است؟

1984