گزارش ویژه/ دیکتاتوری رسانه ای در برنامه فوتبال برتر

گزارش ویژه/ دیکتاتوری رسانه ای در برنامه فوتبال برتر

پایگاه خبری فوتبالی- برنامه فوتبال برتر، حداقل دیشب نتوانست خود را به عنوان جانشین مناسبی برای برنامه نود اثبات کند.

به گزارش فوتبالی، محمدحسین میثاقی و تیمش که جای برنامه عادل را در شبکه سه گرفتند، دیشب با توجه به اتفاقات اخیر استقلال سراغ سه بازیکن قدیمی این تیم رفتند. امیرحسین صادقی، پیروز قربانی و هادی طباطبایی نفراتی بودند که به استودیوی فوتبال برتر رفتند تا درباره آخرین وضعیت استقلال صحبت کنند. آنها در صحبتهایشان علیه چند نفر صحبت کردند.

از مدیرعامل و هیات مدیره استقلال گرفته تا علی خطیر معاون ورزشی سابق باشگاه. نکته عجیب اینکه مجری و تهیه کننده برنامه فوتبال برتر به هیچکدام از کسانی که در این برنامه علیه آنها صحبت شد، اجازه دفاع از خود را نداند و مازیار ناظمی در شرایطی روی خط برنامه آمد که به گفته خودش، برای دفاع از وزارت ورزش در این برنامه، مجبور شده با علی فروغی رئیس شبکه سه رسانه ملی هماهنگ کند.

از کسانی که عوامل فوتبال برتر به او اجازه دفاع از خودش نداند، امیرحسین فتحی و علی خطیر بودند. معاون سابق باشگاه، اینروزها در میلان ایتالیا است تا استراماچونی را راضی به بازگشت به استقلال کند. 

 محمدحسین میثاقی به عنوان فردی که سابقه رسانه‌ای دارد، می‌توانست با تماس با خطیر، آخرین وضعیت مذاکره با استراماچونی را از زبان او جویا شود و برگ برنده مناسبی برای برنامه‌اش رو کند اما او این کار را انجام نداد. 

از طرف دیگر، در برنامه دیشب بارها و بارها روی حمایت وزارت ورزش از باشگاه پرسپولیس مانور شد اما نه انصاری‌فرد توانست از خودش و مجموعه‌اش دفاع کند نه مدیر روابط عمومی پرسپولیس اجازه چنین کاری را پیدا کرد. اتفاقی که باعث ناراحتی شدید پرسپولیسی‌ها شده و برای مثال مهرداد میناوند در صفحه اینستاگرامش از سیاست برنامه فوتبال برتر انتقاد کرده است.

طرفداران عادل فردوسی‌پور و برنامه نود به خوبی این موضوع را به خاطر دارند که عادل در هر سوژه‌ای، به تمام طرفین اجازه صحبت می‌داد و حتی اگر آن شخص منتقد فردوسی‌پور بود، باز هم می‌توانست روی خط برنامه بیاید. مثال دم دست این ماجرا داستان کارلوس کی‌روش است که مجری برنامه نود علیرغم علاقه به سرمربی سابق تیم ملی، به افرادی نظیر نادر فریادشیران و علیرضا اسدی که منتقد کی‌روش بودند، اجازه صحبت می‌داد تا برنامه‌اش، یکطرفه نشود. فاکتور مهمی که گویا فوتبال برتر از آن بهره‌ای نبرده است. دیشب در برنامه فوتبال برتر شاهد یک نوع دیکتاتوری رسانه ای بودیم که امیدواریم دیگر در این برنامه تکرار نشود.

نکته: این عکس را سجاد ایمانیان گرفته است.

1984