همه احتمالات گروه C/ گروهی که برایمان مرگ شد!

همه احتمالات گروه C/ گروهی که برایمان مرگ شد!

پایگاه خبری فوتبالی- با شکست مقابل عراق و بررسی اجمالی جدول گروه، به این نتیجه می رسیم که هم اکنون سرنوشت ایران برای سرگروهی و حتی شاید صعود، بیشتر در دستان بحرین و عراق است تا خودمان! 

به گزارش فوتبالی، شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق که  همیشه در همه ادوار تاریخ، بازی حساس و حیثیتی برای هر دو تیم بوده، هواداران و فوتبال دوستان را بیشتر از قبل نگران وضعیت تیم ملی کرده است. با این بازی ضعیف و در نهایت شکست، صعود ایران به مرحله بعد سخت شده و با بررسی جدول این گروه می توان به این نتیجه رسید که حتی شرایط به مرور سخت تر از قبل نیز می شود. در ادامه احتمالات جدول گروه C را بررسی خواهیم کرد.

عراق هم اکنون 10 امتیازی و صدرنشین گروه است. این تیم فقط مقابل بحرین تن به تساوی داد و در مقابل سایر حریفان خودش در گروه C به پیروزی رسید و همین امر باعث شده که در صدر جدول قرار گیرد.

بحرین دیگه حریف سرسخت ایران در این گروه است که در بازی رفت توانست سه امتیاز دیدار را از آن خود کند. آنها با تساوی مقابل عراق ، پیروزی مقابل کامبوج و ایران و تساوی مقابل هنگ کنگ در مجموع از 4 بازی 8 امتیاز دارند و در رده دوم قرار گرفتند که دیدار سه شنبه بحرین با عراق می تواند تا حدود زیادی تکلیف صدرنشین گروه C را مشخص کند. 

تیم ملی کشورمان با 6 امتیاز از 4 بازی در مکان سوم جدول گروه قرار دارد و دو شکست پیاپی ایران مقابل بحرین و عراق، کار را برای سرگروهی بسیار سخت کرده است. اما تنها روزنه امید برای سرگروهی همان دیدار سه شنبه 28 آبان میان دو تیم عراق و بحرین است که تساوی یا پیروزی بحرین می تواند اوضاع ایران را در جدول تا حدودی از مرز خطر دور کند.

هنگ کنگ تیم رده چهارمی جدول گروه C است که با تساوی مقابل کامبوج و بحرین و شکست در برابر عراق و ایران، از 4 بازی  2 امتیاز دارد.

کامبوج هم تیم انتهایی جدول این گروه است که فقط توانست مقابل هنگ کنگ به تساوی دست پیدا کند و تنها اندوخته این تیم در جدول گروه C همین یک امتیاز دیدار با هنگ کنگ است. لازم به ذکر است که این تیم آفریقایی با نتیجه پر گل 14 بر صفر مقابل ایران شکست سنگینی را متحمل شد.

می توان گفت که شانس های صعود در گروه C عراق، بحرین و ایران هستند. ایرانی که با دو شکست پی در پی، برای صعود محکوم به پیروزی در چهار بازی آینده خود است. با این احتمال که عراق بتواند بحرین را در دیدار بعدی خود شکست دهد، امتیازات این تیم به 13 خواهد رسید. در ادامه مسیر نیز هنگ کنگ و کامبوج حریفان عراق هستند که قطعا حریفان سرسختی به حساب نمی آیند و با فرض شکست مقابل ایران در بازی آخر، می تواند با 19 امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کند و شانس ایران برای سرگروهی بسیار اندک خواهد بود با این حساب تنها حالتی که می تواند ایران را به صدرنشینی امیدوار نگه دارد عدم پیروزی عراق مقابل بحرین است. بحرین اگر بتواند مقابل عراق پیروز شود 11 امتیازی خواهد شد و به صدر جدول خواهد رفت. در ادامه نیز با فرض برد مقابل کامبوج و هنگ کنگ می تواند با 17 امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کند و ایران نیز با پیروزی در هر 4 بازی آینده خودش می تواند با 18 امتیاز به عنوان سرگروه به مرحله بعد راه پیدا کند. 

اگر نتیجه دیدار بحرین و عراق مساوی شود و ایران هر دو را شکست دهد، به صدر جدول رفته و عراق و بحرین به ترتیب در رده دوم و سوم قرار خواهند گرفت. این حالت در صورتی است که هر سه تیم ایران، عراق و بحرین مقابل دو تیم هنگ کنگ و کامبوج به پیروزی برسند.

حالت دیگری که برای این سه تیم متصور است این است که اگر بحرین مقابل ایران به تساوی دست پیدا کند و بر سه حریف دیگرش پیروز شود و ایران نیز سه دیدارش با عراق، کامبوج و هنگ کنگ را با پیروزی پشت سر بگذارد در انتها دو تیم عراق و ایران در امتیاز 16 باهم برابر خواهند شد.

حالت بعدی هم این است که عراق بازی های برگشت مقابل ایران و بحرین را واگذار کند و ایران بتواند بحرین را شکست دهد در این صورت به رغم پیروزی هر سه تیم ایران، بحرین و عراق مقابل هنگ کنگ و کامبوج، ایران، بحرین و عراق به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم جدول گروه قرار خواهند گرفت.

4344