آنالیز بازیکنانی که در فهرست مازاد پرسپولیس هستند/ بدون یک حرکت مثبت

آنالیز بازیکنانی که در فهرست مازاد پرسپولیس هستند/ بدون یک حرکت مثبت

پایگاه خبری فوتبالی- در گمانه زنی های اخیر، به جز جونیور، نام سه بازیکن دیگر هم در فهرست مازاد پرسپولیس دیده شده است.

به گزارش فوتبالی، بازیکنانی که گویا به لحاظ فنی نتوانسته‌اند نظر مثبت گابریل کالدرون را جلب کنند تا طی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، نام این بازیکن در فهرست مازاد پرسپولیس قرار بگیرد. اتفاقی که برای جونیور براندائو هم رخ داد و آنالیز عملکرد این بازیکن ثابت کرد که کالدرون درباره قطع همکاری کاملا با او حق دارد. حالا می خواهیم عملکرد سه بازیکنی که نامشان طبق اخبار در فهرست مازاد کالدرون قرار گرفته را بررسی کنیم تا ببینیم که آیا این نفرات، واقعا به لحاظ فنی نتوانسته‌اند کالدرون را راضی کنند یا نه.

فرشاد احمدزاده: از روزی که احمدزاده به پرسپولیس برگشت، برخی هواداران علیه او جبهه‌گیری کردند و شاید این امر، تمرکز این بازیکن را به هم ریخت. احمد زاده پس از جنجال های به وجود آمده در شهرآورد، 3 بازی از همراهی پرسپولیس محروم شد و بعد از پشت سر گذاشتن 3 جلسه محرومیت، در لیست 18 نفره مقابل شاهین بوشهر قرار گرفت. کالدرون در نیمه دوم به او اجازه بازی داد اما در آخرین دقایق بازی با گرفتن دو کارت زرد، باز هم ناکام از میدان خارج شد و حتی باعث شد شایعاتی مبنی بر اخراج او توسط کالدرون به گوش برسد.احمدزاده در 4 بازی خود برای پرسپولیس، تنها 1 بار اقدام به شوت زنی کرد در حالیکه در همین برهه زمانی، 3 کارت زرد دریافت کرد.

حسین ماهینی:پس از مصدومیت و دوری طولانی مدت او از میادین، کالدرون نتوانست به او اعتماد کند و تنها در دقایقی پایانی دو  بازی مقابل سپاهان و شهر خودرو به میدان آمد.ماهینی که از دقیقه 79 بازی با سپاهان وارد میدان شد، 4 بار بر روی دروازه سپاهان سانتر ارسال کرد و در همان چند دقیقه 1 بار توپ بازیکنان سپاهان را قطع کرد.در بازی با شهر خودرو، دقیقه 90 به بازی آمد و در لحظات پایانی کرنری به شاگردان گل محمدی داد که در نهایت همان توپ به گل تبدیل شد و شاگردان کالدرون دست خالی از مشهد بازگشتند.

مهدی شیری:  دفاع راست سابق پیکان دیگر بازیکنی است که گویا نامش در فهرست مازاد پرسپولیس قرار گرفته. شیری در نیمی از بازی های پرسپولیس در لیگ به طور ثابت به میدان رفته و در مجموع بالای 500 دقیقه در این فصل برای سرخپوشان بازی کرده.  کالدرون علاوه بر عملکرد دفاعی، از دو دفاع کناری خود انتظار شرکت در حمله و کمک به فاز هجومی تیم را دارد.شیری در 8 دیداری که برای پرسپولیس به میدان رفته، تنها 10 سانتر بر روی دروازه حریفان انجام داده و اگر بازی مقابل تیم های استقلال و پیکان را که در هر کدام موفق به ارسال 3 سانتر شده را کنار بگذاریم، شاید 4 سانتر در مابقی بازی ها باعث شده مربی آرژانتینی سیامک نعمتی، حسین ماهینی و حتی شجاع خلیل زاده را در این پست امتحان کند.دیگر آمار منفی مهدی شیری تعداد شوت های اوست. این بازیکن 28 ساله تنها 2 بار اقدام به شوت زنی کرده و 1 شوت او درون چهارچوب بوده است.

تحلیل از مجید محبی

1984