رسمی؛ آقای گل تیم ملی اسپانیا از فوتبال بازنشسته شد

رسمی؛ آقای گل تیم ملی اسپانیا از فوتبال بازنشسته شد

سایت رسمی فوتبالی - داوید ویا آقای گل تاریخ تیم ملی اسپانیا در پایان فصل کفش هایش را آویزان می کند. این مهاجم روزی چهارشنبه در سالن کنفرانس تیمش ویسل کوبه ژاپن حضور پیدا کرد و خبر بازنشستگی خود را اعلام کرد.به گزارش فوتبالی، ویا از کل خانواده اش ، همسر و فرزندانش به خاطر حمایتی که از او داشتند، تشکر کرد و گفت:" بدون آنها نمی توانستم به این موفقیت ها برسم."

به گزارش فوتبالی، ویا در این کنفرانس از باشگاه ژاپنی که در سالهای پایانی فوتبالش در آن توپ زد، تشکر کرد. این تیم شانس زیادی برای قهرمانی در جام حذفی ژاپن دارد و باید در روز 21 دسامبر در نیمه نهایی به مصاف شیمیزو برود تا شانس حضور در فینال دوم ژانویه را به دست بیاورد. ویا در این باره گفت:" یک ماه و نیم باقی مانده تا پایان لیگ برای من خیلی مهم است تا بتوانم پایان خوشی را در کنار هواداران تیم ویسل کوبه داشته باشم."

وی در این باره که چه زمانی تصمیم به بازنشستگی گرفته هم صحبت کرد:" می خواهم فوتبال را ترک کنم و این فوتبال نیست که من را ترک می کند. سالهاست که به این مسئله فکر کرده ام. وقتی به چنین سنینی می رسی حس می کنی که لحظه اش رسیده تا بروی. درون ذهنم سعی کردم که همه چیز را متمرکز داشته باشم و آسان نیست. بدنت به تو هشدار نمی دهد. پس از بررسی دوران فوتبالم به این نتیجه رسیدم که فقط برای یک سال قراردادم را تمدید کنم. امسال از درون ذهنم بیشتر فکر کردم. این تصمیم را یک روزه یا دو روزه نگرفتم. این تصمیم توسط افرادی گرفته شد که من را می شناسند و دوستم دارند."

ویا در اوایل ژانویه 2020 امیدوار است که به عنوان قهرمان جام حذفی ژاپن فوتبالش را به پایان برساند.یک جام جهانی و یک یورو با تیم ملی، یک چمپیونزلیگ، سه لیگ، سه جام حذفی اسپانیا، سه سوپرجام اسپانیا و یک جام جهانی باشگاه ها در تیم های مختلفی نظیر اسپورتینگ، ساراگوسا، والنسیا، بارسلونا، اتلتیکو، ملبورن سیتی، نیویورک سیتی و ویسل کوبه حاصل کار او بوده است.

1070