خشم بازیکن تیم زنان اسپانیا از برگزاری سوپرجام در عربستان: تاسف‌بار است

خشم بازیکن تیم زنان اسپانیا از برگزاری سوپرجام در عربستان: تاسف‌بار است

سایت رسمی فوتبالی - ورو بوکته بازیکن تیم زنان اسپانیا که در حال حاضر در تیم اوتا رویالز آمریکا توپ می زند، از تصمیم فدراسیون فوتبال اسپانیا مبنی بر برگزاری مسابقات سوپرجام در عربستان شدیدا انتقاد کرد و آن را یک اشتباه بزرگ دانست.

به گزارش فوتبالی، ورو بوکته در انتقاد به برگزاری مسابقات سوپرجام اسپانیا با حضور رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید و والنسیا در شهر جده عربستان گفت:"پیامی که فدراسیون می خواهد بفرستد این است که همه چیز روبراه است اما شخصا باید بگویم که همه چیز روبراه نیست. در مورد کشوری صحبت می کنیم که زنان در آن تا یک سال پیش نمی توانستند رانندگی کنند. کشوری که دسترسی به ورزشگاه هایش برای زنان و مردان به شدت محدود است و در آن زنان فقط به شرطی می توانند وارد ورزشگاه شوند که همیشه توسط یک مرد کنترل شوند. در مورد کشوری صحبت می کنیم که قوانین به شدت سختگیرانه ای در مورد زنان و حقوق دیگر دارد. یکی از کشورهایی هستند که در آن آزادی حقوق زنان وجود ندارد. وقتی در فوتبال در مورد ارزشها صحبت می کنیم باید به این مسئله احترام بگذاریم. عربستان یک کشور خشونت طلب است که حقوق انسان ها را زیر پا می گذارد."

سوپرجام اسپانیا قرار است که به شکل جانبه بین 18 تا 20 دی در ورزشگاه ملک عبدالله در جده برگزار شود و به نظر می رسد که بوکته از این تصمیم اصلا راضی نیست:"فدراسیون تصمیم گرفته که مسابقات ورزشی را در ان جا برگزار کند. باید به دنبال روشی باشیم که این کشورها را تنبیه کنیم نه این که به آنها حق میزبانی چنین رویدادهایی را بدهیم. تاسف بار است."

رئال مادرید - والنسیا و اتلتیکو - والنسیا دو بازی نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا هستند که برنده این دو بازی به فینال می رسند و احتمال تقابل رئال مادرید و بارسلونا وجود دارد.