نگرانی کاسیاس از بحران کاتالونیا و ارائه راهکار مفید

نگرانی کاسیاس از بحران کاتالونیا و ارائه راهکار مفید

پایگاه خبری فوتبالی- این روزها بحران سیاسی عمیقی بر کاتالونیا سایه افکنده و از زمان دستگیری رهبران جدایی طلب کاتالونیا در روز 14 اکتبر ( 9 روز پیش)، این ایالت استقلال طلب غرق در بحران و اعتراض و جنجال است. هرروزه چندین تظاهرات در شهرهاو مناطق مختلف کاتالونیا برگزار می شود و تدریجا این اعتراضات به خشونت گراییده و شاهد آسیب وارد شدن به اموال عمومی، مسدود کردن خیابانها و درگیری با نیروهای پلیس دراین منطقه هستیم.

به گزارش فوتبالی، دراین میان بسیاری از ورزشکاران هم وارد گود شده و راهکارهایی را برای حل این بحران پیشنهاد می دهند و اکثریت آنها براین باور هستند که مذاکره بهترین راه برای حل بحران سیاسی کاتالونیاست. حالا ایکر کاسیاس دروازه بان افسانه ای تیم ملی اسپانیا و سنگربان سابق رئال مادرید هم دراین باره توئیتی نوشته که در ساعات اخیر در توئیتر وایرال شده است. کاسیاس در واکنش به این خشونت ها نوشته:« این روزها، در کشورم، در کاتالونیا، تصاویر وحشتناکی به چشم می خورد. می خواهم اینطور فکر کنم که دوباره می توانیم سازگار و متمدن باشیم و می توانیم مسائل را با جدیتی که شایسته اش هستند، حل کنیم. بایدبه دنبال درک متقابل باشیم. می توان برسر این موضوع با هم صحبت و مذاکره کرد.نه؟ شب بخیر کاتالونیا.»

نکته جالب توجه اینجاست که کاسیاس عبارت کاتالونیا را به سبک و نگارشی که در اسپانیا نوشته می شود(Catalunya)، نوشته و از نگارش مخصوص کاتالان هابرای نامیدن این منطقه (Cataluña) استفاده نکرده است.

کاسیاس براین باور است که با مذاکره می توان برای حل این ماجرا وارد عمل شد و به توافق رسید. 

6363