هشت دلیل برای سال سیاه فوتبالی نیمار و حذف از فهرست توپ طلا

هشت دلیل برای سال سیاه فوتبالی نیمار و حذف از فهرست توپ طلا

پایگاه خبری فوتبالی - نشریه فرانس فوتبال که وظیفه برگزاری و اهدای توپ طلا را بر عهده دارد با انتشار بیانیه ای توضیحاتی درباره حذف نیمار از فهرست 30 نفره نامزدهای دریافت این جایزه برای اولین بار پس از سال 2010 را منتشر کرده است. 

به گزارش فوتبالی، بازیکن تیم ملی برزیل مهمترین غایب لیست نامزدهایی بود که نام ویرجیل فن دایک، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در آن دیده می شد. فرانس فوتبال با نام بردن هشت دلیل و تطابق زمانی آنها در سال 2019 فصلی که برای نیمار گذشته سال سیاه خوانده و توضیحاتی را برای حذف این بازیکن ارائه کرده است. 

23 ژانویه - مصدومیت از ناحیه استخوان پا

نیمار پس از این که در جریان پیروزی 0 - 2 پاریسن ژرمن برابر استراسبورگ بارها مورد خطا قرار گرفت، از ناحیه استخوان پا دچار مصدومیت شد. این مصدومیت باعث شد که نیمار هر دو دیدار رفت و برگشت برابر منچستریونایتد در یک هشتم لیگ قهرمانان را از دست بدهد و تا فروردین ماه به رقابت های لیگ فرانسه نیز بازنگشت.

6 مارس - توهین به داور دیدار برابر منچستریونایتد

نیمار که به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم خود در دیدار برابر منچستریونایتد نبود پس از اعلام پنالتی بحث برانگیز در وقت های تلف شده و صعود یونایتدی ها به مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان با انتشار پست هایی در صفحه اینستاگرام خود مدعی شد که داوران این بازی چیزی درباره فوتبال نمی دانستند و باید بروند و بمیرند! این اظهارات باعث شد که یوفا محرومیت سه جلسه ای برای این بازیکن در نظر بگیرد. 

27 آوریل - هل دادن یک هوادار

وقتی نیمار برای دریافت مدال خود در فینال جام حذفی فرانسه در حال حرکت به سمت جایگاه بود، یک هوادار به او گفت باید فوتبال بازی کردن را یاد بگیرد. این بازیکن او را هل داد و در نهایت سه بازی از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه محروم شد. 

6 ژوئن - مصدومیت مچ پا و از دست دادن کوپا آمریکا

در بازی دوستانه برابر قطر پیش از آغاز رقابت های کوپا آمریکا، نیمار به دلیل مصدومیت از بازی بیرون رفت. او نتوانست در این بازی ها که در خاک برزیل برگزار می شد تیمش را همراهی کند و در نهایت فقط در جشن قهرمانی این تیم شرکت کرد. 

9 آگوست - رفع اتهام تجاوز

ماه ها قبل ناجیلا ترینداده، مدل برزیلی، اتهام تجاوز و آزار جنسی را در هتلی در پاریس به نیمار زده بود و مدتها پرونده این بازیکن موضوع اصلی رسانه ها بود اما در نهایت دادگاه او را بی گناه تشخیص داد. 

پنجره نقل و انتقالات تابستانی - عدم موفقیت در بازگشت به بارسلونا

شایعات مدام درباره بازگشت این بازیکن به بارسلونا در نهایت عملی نشد و او به حضور خود در پاریس ادامه داد. نیمار که آرزوی جدایی از پاریسن ژرمن را داشت، موفق نشد و هواداران پاریس این را فراموش نکرده اند. 

14 سپتامبر - عصبانیت هواداران پاریسن ژرمن

نیمار پس از بهبود مصدومیت مچ پای خود و حضور در میدان با پیراهن پی اس جی برابر استراسبورگ از سوی هواداران هو شده و با اعتراضات زیادی روبرو شد. او با یک ضربه عالی گل پیروزی بخش این تیم را به ثمر رساند اما پس از بازی تایید کرد که خواهان جدایی از این باشگاه بود اما حالا که مانده تمام تلاشش را خواهد کرد. 

13 اکتبر - یک مصدومیت دیگر در بازی های ملی

نیمار در جریان دیدار دوستانه تیم ملی برزیل برابر نیجریه دچار مصدومیت شد. پس از انجام تست های پزشکی مشخص شد که او نمی تواند تا 4 هفته تیم خود را در این رقابت ها همراهی کند. بدین ترتیب او دیدار پی اس جی در لیگ فرانسه برابر مارسی و همچنین دیدار این تیم در لیگ قهرمانان برابر کلوب بروژ را از دست داد. 

1070