بیانیه بارسلونا در پی اعلام حکم زندان برای سیاستمداران جدایی طلب

بیانیه بارسلونا در پی اعلام حکم زندان برای سیاستمداران جدایی طلب

سایت رسمی فوتبالی - دقایقی بعد از آن که حکم زندان برای رهبران سازمان "پروسس"، گروه جدایی طلب منطقه کاتالونیا اعلام شد، باشگاه بارسلونا در حمایت از انها بیانیه داد.

به گزارش فوتبالی، رهبران گروه پروسس به عنوان عوامل اصلی آشوب های بارسلونا در پاییز 2017 به حبس محکوم شدند و باشگاه بارسلونا بیانیه ای در حمایت از آنها منتشر کرد:

باشگاه بارسلونا به عنوان یکی از مهمترین نهادهای منطقه کاتالونیا و بر اساس روندی که در تاریخش داشته، همواره از آزادی بیان و حق تصمیم گیری دفاع کرده است.  باشگاه امروز و پس از اعلام حکم دادگاه در مورد سیاستمداران کاتالونیا اعلام می کند که :

با توجه به این که حکم زندان به پایان این اختلاف کمکی نمی کند، نمی توان این حکم را قابل پذیرش دانست چرا که زندان، راهکار نیست.

تنها راه پایان اختلافات در کاتالونیا، مذاکره سیاسی است. 

به همین خاطر باشگاه بیش از همیشه از تمامی مسئولان سیاسی می خواهد که برای حل اختلاف به مذاکره روی بیاورند که بدین ترتیب رهبران سیاسی و سیاستمداران محکوم باید آزاد شوند. باشگاه بارسلونا همچنین حمایت و همدلی خود را با خانواده هایی که اقوامشان زندانی شده اند، ابراز می دارد.

گفته می شود که روز جمعه در منطقه کاتالونیا اعتصاب برگزار خواهد شد یعنی در همان روزی که بارسا باید برای بازی شنبه با ایبار سفر کند.