سال 70 و تولد لوگوی فعلی استقلال/ از حلقه های المپیک تا توپ فوتبال

سال 70 و تولد لوگوی فعلی استقلال/ از حلقه های المپیک تا توپ فوتبال

وب سایت رسمی فوتبالی- این روزها بحث لوگوی باشگاه استقلال بسیار داغ شده و شاید برای بسیاری جای سوال باشد که مفهوم لوگوی استقلال چیست و در چه سالی طراحی شده است.

به گزارش فوتبالی، این روزها بحث لوگوی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت بسیار داغ است و خبر توقیف این دو علامت تجاری، بازار کری خوانی را میان هواداران دو تیم به راه کرده است. اما شاید جالب باشد که بدانید طراح علامت تجاری باشگاه استقلال چه کسی بوده و در چه زمانی این نشان برای باشگاه استقلال مشخص شده است.

مدیران باشگاه استقلال در سال 1370 ( آقامحمدی، میرولد، اولیایی و ایروانی) فراخوانی را برای طراحی لوگوی باشگاه استقلال منتشر کردند و از میان صدها طرحی که دریافت شد نشان امروزی را برگزیده و با تأیید اعضای هیأت مدیره، آن را علامت تجاری رسمی این باشگاه اعلام کردند.

طرح مذکور مربوط به یکی از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا بوده که برای طراحی این لوگو توضیحات لازم را نیز به اعضای هیات مدیره وقت ارائه داده بود و البته اسنادش نیز کماکان در باشگاه موجود می باشد.

اما با ماجراها و حاشیه های پیش آمده پیرامون صحبت های یک مجری صدا و سیما درباره لوگوی باشگاه استقلال، روابط عمومی شبکه سوم سیما نیز از این باشگاه و هوادارانش به دلیل صحبت های آن مجری عذرخواهی کرد. پس از این مباحث، سوالاتی مبنی بر معنای واقعی لوگوی استقلال پیش آمد و به دنبال آن مدیران وقت استقلال نیز درباره جزییات طرح و مفهوم لوگوی باشگاه توضیحاتی دادند. آنان دایره های موجود در این طرح را به چرخ های دوچرخه که مربوط به گذشته این باشگاه و نام قدیمی آن بوده تعمیم دادند و حلقه های پیوسته المپیک و توپ فوتبال را نیز از مفاهیم دیگر این لوگو عنوان کردند.

4344