فراخوان طراحی نشان جدید باشگاه استقلال تهران

فراخوان طراحی نشان جدید باشگاه استقلال تهران

پایگاه خبری فوتبالی-  باشگاه استقلال در نظر دارد نسبت به طراحی و انتخاب نشان جدید خود از طریق فراخوان عمومی اقدام کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه رسمی باشگاه استقلال، متن فراخوان به شرح زیر است:

باشگاه استقلال، در نظر دارد در راستای بازنگری در برند باشگاه و استانداردسازی علامت تجاری متناسب با ریشه‌دارترین و پرافتخارین باشگاه ایران، نشان قبلی باشگاه را تغییر دهد.

به همین خاطر، از کلیه هواداران باشگاه بزرگ استقلال، اساتید فن، طراحان گرافیک و همچنین هنرمندان و هنرجویان این حوزه و دیگر علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان دعوت می‌شود طرح یا طرح‌های پیشنهادی خودشان را تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ دوم دی ۱۴۰۲ و با رعایت ویژگی‌ها و توضیحات به شرح ذیل و به صورت فایل دیجیتال و با فرمت JPG و با کیفیت حداقل معادل ۳۰۰ DPI به آدرس ایمیل esteghlalnewlogo@gmail.com ارسال کنند.

لازم به ذکر است که ۱۰ طرح از بین طرح‌های ارسالی پس از یک مرحله ارزیابی اولیه توسط هیات داوران تشکیل شده از متخصصان طراحی و گرافیک و همچنین مدیران ارشد باشگاه استقلال انتخاب می‌شود. این ۱۰ طرح در صورت نیاز به اصلاح و بازبینی توسط ارسال‌کنندگان آثار، دوباره مورد بازبینی مجدد قرار خواهد گرفت. در مرحله بعدی، هیات داوران سه اثر برتر را به هیات مدیره باشگاه استقلال، جهت انتخاب طرح نهایی معرفی خواهد کرد تا در نهایت طرح منتخب به عنوان لوگوی جدید باشگاه معرفی شود. 

لازم به ذکر است که به طراح طرح منتخب توسط باشگاه استقلال، علاوه بر هدیه ای نفیس، یک دست کامل پیراهن تیم استقلال با امضای همه بازیکنان به همراه یک فصل بلیت وی آی پی بازی‌های استقلال در تهران، هم اهدا خواهد شد.

مشخصات طرح مد نظر باشگاه استقلال: 

طرح باید با حوزه فعالیت باشگاه استقلال هارمونی و تطابق معنایی داشته باشد.

ارائه توضیحات لازم درباره لوگو و شناسنامه اجزای تشکیل دهنده لوگو که منظور طراح را برساند، الزامی است. 

در طرح، تاریخچه باشگاه، دو قهرمانی استقلال در آسیا (دو ستاره)، نمادها و المان‌های هارمونیک با باشگاه استقلال در نظر گرفته شود.

در طراحی لوگو، اصول زیباشناختی، سادگی چشم نواز و پویایی طرح در نظر گرفته شود.

طراح قابلیت بین‌المللی بودن لوگو که در مجامع و ارتباطات بین‌المللی مطرح شود را در نظر بگیرد.

طراح با ابتکاری ویژه، ترکیبی از قابلیت‌های تصویری و نوشتاری و یا ترکیبی از آن را به تصویر بکشد.

طرح باید قابلیت استفاده در اندازه های کوچک و بزرگ و همچنین همه فرمت‌های چاپی و دیجیتالی رنگی و حتی تک رنگ را دارا باشد.

طرح ارسالی نباید هیچ گونه شباهت مستقیم یا غیرمستقیم با لوگوهای ثبت شده باشگاه‌ها و سازمانهای داخلی و خارجی داشته باشد. چنین طرح‌هایی از فراخوان حذف خواهد شد و مسئولیت‌های حقوقی ناشی از این کار، بر عهده شرکت کنندگان در فراخوان خواهد بود.

 عدم شباهت و یا اشاره مستقیم و غیرمستقیم به لوگوهای ثبت شده سایر سازمان‌های داخلی و خارجی الزامی است؛ بدیهی است در صورت عدم رعایت این اصل، طرح ارسالی از فراخوان حذف شده و کلیه مسئولیت قانونی و حقوقی ناشی از آن برعهده شرکت‌کننده در فراخوان خواهد بود

  لازم به ذکر است هر شخص یا شرکت گرافیکی مجاز به ارسال حداکثر ۴ طرح، برای شرکت در فراخوان است.

 مشخصات فردی شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی، شماره تماس و همچنین آدرس ایمیل ارسال کننده در ایمیل ارسالی به آدرس اعلام شده الزامی است و باید پیوست شود.

حق پذیرش یا رد طرح یا طرح‌های ارسالی و استفاده مادی و معنوی از طرح منتخب، در اختیار باشگاه استقلال است.

1999