بررسی عملکرد بارسلونا در اروپا؛ تیم ناکام یک میلیارد یورویی!

بررسی عملکرد بارسلونا در اروپا؛ تیم ناکام یک میلیارد یورویی!

سایت رسمی فوتبالی - باشگاه بارسلونا در چهار فصل اخیر نزدیک به یک میلیارد یورو برای خرید بازیکنان جدید خرج کرده اما نتوانسته به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برسد.

به گزارش فوتبالی، کریستیانو رونالدو که روز دوشنبه جایزه برترین بازیکن مارکا را از آن خود کرد، در صحبت هایی مدعی شد که بارسلونا در سال های اخیر بسیار خرج کرده اما نتوانسته قهرمانی اروپا را به دست آورد که به نوعی به هواداران رئال مادرید  سلطه این تیم در سال های اخیر در لیگ قهرمانان را نیز یادآوری کرد. در واقع باشگاه بارسلونا از آخرین قهرمانی خود در رقابت های اروپا در سال 2015 تا به حال 966 میلیون یورو خرج کرده است که با توجه به حذف آنها برابر تیم های رم و لیورپول در دو سال متوالی رقم بسیاری زیاد و بحث برانگیزی به نظر می رسد و سوال پیش می آید که مسئول اقتصادی این تیم چه کسی است؟ در راس این باشگاه جوزپ ماریا بارتومئو قرار دارد که آندونی زوبیزارتا را به عنوان مشاور فنی خود در کنارش دارد. رابرت فرناندز نیز همین سمت را در این تیم دارد. آلبرت سولر مدیر ورزشی، جردی مستر قائم مقام و پپ سگورا مدیر عمومی ورزشی این باشگاه است. چندی قبل اریک آبیدال به عنوان مدیر فوتبال انتخاب شد و رامون پلانز نیز دستیار مشاور فنی شد. 

این افراد به بارسلونا کمک کرده اند که در سال های اخیر سلطه کاملی بر لالیگا داشته باشد و پس از کسب سه گانه در سال 2015، سه قهرمانی دیگر نیز به دست آورد. اما باید توجه کرد که در 5 سال اخیر 21 بازیکن به این تیم اضافه شده اند اما افراد کمی راه خود را به ترکیب اصلی بارسا باز کردند. در دفاع ساموئل اومتیتی در ابتدا عملکرد خوبی داشته اما پس از جای خود را به کلمنت لنگله داد. نلسون سمدو نیز بازیکن با کیفیتی به شمار می آمد اما سرجی روبرتو به او ترجیح داده شد. آرتور ملو فرصت زیادی برای حضور در ترکیب پیدا نکرد و به نظر می رسد فصل آینده نیز در رقابت با دی یونگ شانس زیادی نداشته باشد. در حمله انتظار می رود که آنتوان گریزمان درخشش بسیاری داشته باشد، اما فیلیپه کوتینیو و عثمان دمبله با شرایط سختی روبرو خواهند بود چرا که دو نفر از گرانقیمت ترین بازیکنان تاریخ بارسلونا هستند و فصل گذشته نیز عملکرد درخشانی در این تیم نداشتند. 

بارسلونا با توجه به چنین خریدهایی در سال های گذشته نتوانسته موفقیتی در سطح اروپا به دست آورد و این از سوی همه غیرقابل قبول است. چهار فصل مدت طولانی برای باشگاهی است که لیونل مسی، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال، را در اختیار دارد و نتوانسته در لیگ قهرمانان پیروز شود. بسیاری امیدوار هستند که خریدهای این فصل بارسایی ها راه را برای قهرمانی این تیم در رقابت های لیگ قهرمانان باز کند و به حسرت 4 ساله این تیم در بالا بردن این جام پایان دهد.

1070