عزیزمحمدی:فعالیت اتحادیه فوتبال غیر قانونی نیست/به جز آذری تمام مدیران جدید هستند

عزیزمحمدی:فعالیت اتحادیه فوتبال غیر قانونی نیست/به جز آذری تمام مدیران جدید هستند

وب سایت رسمی فوتبالی- رئیس اتحادیه فوتبال فعالیت این اتحادیه را قانونی دانست و مدعی شدسال گذشته برای این اتحادیه مجمع هم برگزار شده است.

به گزارش فوتبالی، عزیزاله محمدی رئیس اتحادیه فوتبال بعد از مراسم قرعه‌کشی جام شهدا در جمع خبرنگاران گفت: این چهارمین دوره است که مسابقات جام شهدا برگزار می‌شود که سه دوره قبلی را خود سازمان لیگ برگزار کرد و در این دوره قرعه به اسم ما خورد که مسابقات را انجام دهیم. ما به کل باشگاه‌ها نامه زدیم ولی فقط این چهار باشگاهی که امروز قرعه‌کشی بین آنها انجام شد از برگزاری مسابقات استقبال کردند. 

وی افزود: دیدار اول بین ماشین‌سازی و فولاد است و دیدار دوم بین پرسپولیس و سایپا، هر چهار بازی هم در شهر قدس انجام می‌شود و با فرمانداری و شهرداری هماهنگی‌هایی صورت گرفته و شورای تامین و صدا و سیما نیز اعلام آمادگی کردند که این تورنمنت به خوبی برگزار شود دو مسابقه از شبکه سه و دو مسابقه از شبکه ورزش پخش خواهد شد. 

محمدی درخصوص عملکرد اتحادیه فوتبال گفت: ما سال‌ها است که کار می‌کنیم و در حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها اعزام مدیران برای آموزش به خارج از کشور، بازدید مدیران از کشورهایی مثل برزیل، اسپانیا و ترکیه و در نظام جامع باشگاه‌داری کمک کرده‌ایم. به فدراسیون فوتبال هم اعلام کردیم همه گونه همکاری با آنها خواهیم داشت. 

وی تاکید کرد: در یازده آیتمی که سال 2001 ، AFC مصوب کرد آنها اعلام کردند که فدراسیون‌ها حتما باید سازمان لیگ داشته باشند و اینکه مسابقات زیر نظر ما برگزار نمی‌شود به این دلیل است که آنها رای دادند بازی‌ها زیر نظر سازمان‌های لیگ انجام شود. 

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود اتحادیه فوتبال غیرقانونی شکل گرفته گفت: اتفاقا مجمع اتحادیه سال گذشته برگزار شد ضمن آنکه از سال 77 با نامه وزارت کشور این اتحادیه شکل گرفته است. البته یکسری اشکالات هم وجود دارد ولی ما سال گذشته انتخابات را در حضور نمایندگان وزارت کشور انجام دادیم.

خبرنگاری گفت: شما که مدیران را به خارج اعزام کردید آیا به آنها آموزش دادید که با بازیکنان قراردادهای میلیاردی نبندند که عزیزمحمدی پاسخ داد: اعزام‌های ما به این مسائل ربطی ندارد ، اصلا مدیران ما در این دوره‌ها چنین آموزش‌هایی نمی‌بینند. شما ببینید سبک مدیریت در ایران نسبت به سال‌های گذشته چقدر فرق کرده است. زمانی آقایان ساکت 10 سال، دهکردی 10 سال و ... در باشگاه‌هایشان کار می‌کردند اما الان به جز سعید آذری بقیه مدیران عامل فقط یکی دو سال است که کار کردند. مدیران همه ساله عوض می‌شوند و در واقع باید اشاره کنم که مدیران باشگاه‌ها خودشان باید برای جذب بازیکنان با قوانین بین‌المللی راهکار و ساختار بین‌الملل داشته باشند. مسئول قراردادها امور بین‌الملل است و آنها باید چنین کارهایی را انجام بدهند. 

وی درخصوص اینکه صادق درودگر مدعی است اتحادیه باشگاه‌ها غیر قانونی است و مدارک هم دارد گفت:  این حرف درست نیست اتفاقا ما هم مدارک داریم. 

عزیزمحمدی با اشاره به اینکه بازیکنان زیادی در این چند سال به خارج از کشور رفته‌‌اند گفت: در این دو سال نفراتی مثل فرشاد احمدزاده، صادق محرمی ،‌مجید حسینی، نورافکن و ... به خارج از ایران رفتند و ببینید چقدر پول گیر باشگاه‌های ایرانی آمد. از طرفی تمام خارجی‌هایی که به ایران آمده‌اند کیفیت پایینی داشتند اما من معتقدم کادر فنی و مدیران باشگاه‌ها باید مسئولیت پذیر باشند. برخی از باشگا‌ه‌ها در حال حاضر اول بازیکن می‌خرند و بعد سرمربی می‌آورند. به نظر من این کار حرفه‌ای نیست.

7655