غیررسمی/ تائید صلاحیت تاج، عزیزالله محمدی و ماجدی برای انتخابات توسط کمیته بدوی

غیررسمی/ تائید صلاحیت تاج، عزیزالله محمدی و ماجدی برای انتخابات توسط کمیته بدوی

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس اخبار غیررسمی اما تایید شده، صلاحیت سه نامزد پست ریاست فدراسیون فوتبال، برای حضور در انتخابات 8 شهریور تایید شده است.

به گزارش فوتبالی، مهدی تاج، عزیزالله محمدی و میرشاد ماجدی سه نفری هستند که گفته شده در کمیته بدوی انتخابات تایید صلاحیت شده اند و البته فرمهایشان برای نهادهای چهارگانه تایید صلاحیت یعنی قوه قضاییه و نهادهای امنیتی و نظارتی ارسال خواهد شد تا آنها نظر نهایی شان را درباره صلاحیت کاندیداها اعلام کنند.

درباره هر کدام از این سه نفر اخبار متفاوتی به گوش می‌رسید. برخی رسانه‌ها نوشتند ماجدی با توجه به اینکه کارمند شرکت مخابرات است، برای نامزدی در پست ریاست فدراسیون فوتبال، مشکل قانونی دارد و باید از سمت خود در شرکت مخابرات استعفا می‌داد که این اتفاق رخ نداده و ممکن است صلاحیت او تایید نشود. اما موافقان حضور ماجدی عقیده دارند، ماجدی در صورت پیروزی در انتخابات و ریاست در فدراسیون فوتبال، باید از شرکت مخابرات استعفا دهد و به این ترتیب او می تواند در انتخابات شرکت کند. 

درباره عزیز محمدی، بحث بازنشستگی او مطرح شده بود. موردی که شامل حال مهدی تاج هم می‌شد اما تغییراتی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال رخ داده باعث شد تا بازنشستگان، منع قانونی برای ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال نداشته باشند. ضمن اینکه تاج و عزیزمحمدی جانباز بالای 50 درصد هستند و شامل قانون بازنشستگی نمی شوند.

سابقه حضور مهدی تاج در سه دوره هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مورد دیگری بود که از آن به عنوان رد احتمالی صلاحیت رییس اسبق فدراسیون فوتبال نام برده شده بود اما با توجه به آنکه، تاج در دو دوره حضورش در هیات رییسه فدراسیون فوتبال، چهار سال را به صورت کامل تمام نکرده،(دوره دوم حضورش تقریبا دو سال و نیم در فدراسیون فوتبال بود و دوره سوم حضورش هم سه سال و هشت ماه رییس فدراسیون فوتبال بود) مشکلی برای نامزدی ندارد. ضمن آنکه این قانون از سال 1399 به بعد قابلیت اجرایی شدن دارد و قانون عطف به ما سبق نمی شود و به همین دلیل مهدی تاج از این نظر هم مشکلی برای حضور در انتخابات ندارد.

باید منتظر ماند و دید که چه زمانی کمیته بدوی انتخابات، به صورت رسمی، نام کاندیداهای تایید صلاحیت شده را اعلام خواهد کرد.

1984