حسادت جوانان تیم ملی فرانسه، مانع تحقق آرزوی امباپه می شود؟

حسادت جوانان تیم ملی فرانسه، مانع تحقق آرزوی امباپه می شود؟

سایت رسمی فوتبالی- کیلیان امباپه ستاره جوان و فرانسوی پاری سن ژرمن با استرس فراوانی تماشاگر بازی دو تیم فرانسه و رومانی بود؛ تساوی بدون گل این دو تیم، باعث شد تا هردوی این تیمها از گروهشان به دور بعد صعود کنند و با این اتفاق، فرانسه جواز حضور در رقابتهای المپیک 2020 توکیو را کسب کرد.

به گزارش فوتبالی، کیلیان امباپه که از او به عنوان یکی از بهترین بازینان دنیا یاد می شود، بلافاصله بعد از این اتفاق در توئیتر خود توئیت کرد:« توکیو 2020» ودرکنار آن ایموجی ای قرار داد که با آن اشتیاقش برای حضور دراین تورنمنت را به نمایش گذاشت.

امباپه هفته گذشته هم گفته بود که هدفش حضور در بازیهای المپیک و رقابتهای یورو است؛ چرا که هنوز افتخاری در این دو تورنمنت کسب نکرده.

تولد کیلیان امباپه درروز 20 دسامبر است و در زمان برگزاری رقابتهای المپیک توکیو، 21 ساله خواهد بود. بدین ترتیب او می تواندبدون آنکه سهمیه از سهمیه های بازیکنان سن و سال دارتر را اشغال کند، تیم ملی کشورش را دراین تورنمنت جذاب همراهی نماید و بدین ترتیب فرانسوی ها می توانند علاوه بر سهمیه بازیکنان کهنه کار ، یک ستاره جوان را نیز در تیمشان در المپیک داشته باشند.


اما مشکل پیش رو که ممکن است باعث حسادت فرانسوی های جوان شود این است که امباپه در رقابتهای یورو زیر 21 سال حضور نداشته و در کسب سهمیه المپیک زحمتی نکشیده است. البته امباپه هرگز پیراهن تیم زیر21 سال فرانسه را به تن نکرده و مستقیما از تیم زیر 19 ساله های خروسها به تیم اصلی رسیده است.

امباپه عزمش را برای حضور در توکیو جزم کرده است. او دراین رابطه گفته:« من با تیم ملی، هنوز باید طعم قهرمانی در یورو را بچشم ولی درعین حال دوست دارم که در بازیهای المپیک هم حضور داشته باشم. چرا سال آینده در المپیک نباشم؟ همیشه گفته بودم که این رویای من است. ولی فقط به خود من بستگی ندارد.»

او آماده همراهی تیم ملی فرانسه در رقابتهای توکیو است و اطمینان دارد که سرمربی نیز او را دعوت خواهد کرد ولی طبق گزارش لوپاریزین فدراسیون فوتبال فرانسه ممکن است مانع از حضور امباپه در مسابقات المپیک توکیو شود؛ چرا که در صورت رسیدن تیم ملی فرانسه به فینال یورو، تنها 10 روز بین این فینال و آغاز مسابقات فوتبال المپیک فاصله خواهد بود.

6363