بهرام رضاییان: زمان کمی برای استانداردسازی داریم

بهرام رضاییان: زمان کمی برای استانداردسازی داریم

وب سایت رسمی فوتبالی- مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی جم گفت: زمانی که سازمان لیگ برای استانداردسازی باشگاه‌ها در نظر گرفته خیلی کم است ولی ما تلاش می‌کنیم به شرایط لازم برسیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، بهرام رضاییان در خصوص شرایطی که سازمان لیگ برای اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها در نظر گرفته است، گفت: قطعاً پیش از آغاز نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر استانداردسازی باشگاه اختصاصی جم انجام می‌شود. فقط ممکن است شماره گذاری صندلی‌ها زمان بر شود. اما تلاش می‌کنیم پیش از آغاز مسابقات این موضوع به سرانجام برسد و به ورزشگاه جایگزین هم فکر نمی‌کنیم تا از حریفان در همین ورزشگاه جم میزبانی کنیم.

سازمان لیگ در روزهای اخیر برای اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها شرایطی را در نظر گرفته است و در صورتی که این شرایط در ورزشگاه‌های اختصاصی باشگاه‌ها محرز نشود، مسابقات آنها به میزبانی ورزشگاه دیگری برگزار می‌شود.

این شرایط شامل راه اندازی و استقرار سیستم فروش بلیت الکترونیک به همراه نصب گیت های ورودی و شماره دار شدن صندلی‌ها، تجهیز ورزشگاه به سیستم اتاق کنترل و دوربین‌های مدار بسته از مبادی ورودی تا سکوها و جدا سازی و تفکیک فضاهای بیرونی تا سکوها و مسیرهای تردد تماشاگران میهمان، میزبان و عوامل اجرایی است.

وی درباره اینکه فدراسیون فوتبال نیز باشگاه‌ها را ملزم به نصب VAR (کمک داور ویدوئی) کرده است، اظهار داشت: ما تابع قانون هستیم و اگر باشگاه‌ها دیگر توانایی نصب VAR را در ورزشگاه‌های اختصاصی خود داشته باشند ما نیز توانایی انجام این کار را داریم ولی در نظر بگیرید که این کار شدنی نیست. زیرا بیشتر باشگاه‌ها از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیستند و نمی‌توانند هزینه خرید دوربین را تأمین کنند.

مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی جم افزود: در انتهای مسابقات لیگ هجدهم رقابت برای کسب عنوان قهرمانی زیاد بود که سبب ایجاد تنش‌هایی در ورزشگاه‌ها شد. ولی فوتبال ایران هواداران خوبی دارد و نباید فضا را برای این هواداران تنگ کرد و امیدواریم محل ورودی‌های هواداران نیز به روز شود. اما مشکل مالی تیم‌های حاضر در مسابقات در اجرایی شدن شرایط گفته شده قطعاً تأثیر می‌گذارد.

رضائیان با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی باید تعامل مناسبی بین باشگاه‌ها و مسئولان ورزشی صورت بگیرد، گفت: اگر این تعامل وجود نداشته باشد، بهتر است مسابقات نیز برگزار نشود. درحالی که ورزشگاه جم همیشه بدون حاشیه میزبان شایسته ای برای سایر تیم‌ها بوده و تلاش می‌کنیم که استاندارد سازی لازم را نیز اجرایی کنیم.

وی افزود: برای اینکه یک باشگاه خودکفا شود و از شرایط استاندارد روز دنیا نیز برخوردار شود، باید دارای درآمد حق پخش تلویزیونی شود که متأسفانه این اصل مهم در فوتبال باشگاهی ایران رعایت نمی‌شود. درحالی که ۷۰ تا ۸۰ درصد از درآمد هر باشگاهی از همین محل حق پخش تلویزیونی است و تا زمانی که درآمدی از حق پخش نصیب باشگاه‌ها نشود، فوتبال باشگاهی روز به روز ضرر می‌کند.

مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی جم با تاکید بر اینکه سازمان لیگ سود تبلیغات محیطی را به باشگاه‌ها پرداخت کرده است، افزود: پیش از این تبلیغات محیطی در دست شرکت‌های خصوصی بود که آنها به قراردادهای خود به خوبی عمل نکردند. ولی از زمانی که اجرای این تبلیغات در اختیار سازمان لیگ قرار گرفت، سود آن بین باشگاه‌ها توزیع شد.

رضائیان به تغییرات ایجاد شد در کادر فنی تیم پارس جنوبی جم اشاره کرد و گفت: انتظاری که از مهدی تارتار داشتیم حفظ رتبه خوب در لیگ برتر بود و از تلاش‌های او تشکر می‌کنیم. همچنین از فراز کمالوند همین انتظار وجود دارد زیرا به دنبال قهرمانی در لیگ برتر یا کسب سهمیه در آسیا نیستیم.

7413