شیری: ترانسفر علیپور به بلژیک می تواند بخشی از مشکلات باشگاه را حل کند

شیری: ترانسفر علیپور به بلژیک می تواند بخشی از مشکلات باشگاه را حل کند

وب سایت رسمی فوتبالی- مهدی شیری گفت: یکی از بهترین کارها در حال حاضر فروش علی علیپور است تا بخشی از پول برانکو تامین شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، مهدی شیری بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است با توجه به عملکرد خوب برانکو در پرسپولیس و اشتیاق هواداران برای حفظ او در حال حاضر اولین و مهم ترین وظیفه وزارت ورزش به عنوان متولی این باشگاه، تامین پول برانکو است تا این مربی موفق در پرسپولیس بماند چرا که استقلال مربی گران قیمتی را از ایتالیا در اختیار گرفته و اگر وزارت ورزش برای حفظ برانکو تلاش نکند جو بدی در جامعه و استادیوم ها به وجود خواهد آمد.

در مورد ماجرای پرسپولیس و برانکو چه نظری دارید؟

باشگاه اعلام کرد که پول برانکو را تامین کرده و نماینده او بیاید طلب برانکو را بگیرد. امیدوارم این اتفاق بیفتد و برانکو بماند چون جایگزینی برای او در ایران نداریم و با احترام به همه مربیان ایرانی در حال حاضر کسی شایسته جایگزینی ایشان نیست و امیدوارم برانکو بماند.

چرا بحث ماندن یا رفتن برانکو اینقدر طولانی شده است؟

در این رابطه مشکلات اقتصادی و مشکلات باشگاه برای تامین ارز بی تاثیر نبوده و امیدوارم دولت همکاری کند و یک سری اعتبارات بدهد و این اتفاق بیفتد تا تمرینات زودتر شروع شود چون پرسپویس امسال نماینده ایران در آسیا هم هست.

فکر می کنی باشگاه تلاش کافی برای حفظ برانکو داشته است؟
به نظرم تلاش خودشان را کرده اند و آقای عرب هم واقعا زحمت کشیده اند تا این پول را تامین کنند اما کار واقعا سخت است چون پول کمی نیست. تامین اعتبار چنین رقمی کلی زمان می برد و عرب در این ماجرا خیلی زحمت کشیده است. یکی از بهترین کارها در حال حاضر فروش علی علیپور است تا بخشی از پول برانکو تامین شود. ترانسفر علیپور به بلژیک می تواند بخشی از مشکلات باشگاه را حل کند و هم می شود جایگزین مناسب برای علیپور پیدا کرد و علیپور هم با توجه به این که مهاجم قابلی است می تواند نماینده شایسته ای برای ما در اروپا باشد و مشکالت مالی پرسپولیس هم تا حدودی حل می شود.

اگر برانکو نماند برای پرسپولیس چه اتفاقی خواهد افتاد؟
واقعا خودم دوست ندارم اصلا به چنین چیزی فکر کنم که برانکو نماند اما اگر چنین شرایطی پیش بیاید پرسپولیس دچار بحران بدی می شود و این اتفاقات برای فوتبال ما اصلا خوب نیست.

با توجه به این که وزارت ورزش متولی استقلال و پرسپولیس است و اسپانسر دو باشگاه هم یکی است، در حالی که استقلال یک مربی گران قیمت ایتالیایی به خدمت گرفته چرا پرسپولیس پول ندارد برانکو را حفظ کند؟
والا در جریان مسایل مالی استقلال و پرسپولیس نیستم. کلا اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم ممکن است در طول فصل به پرسپولیس پول داده باشند اما این که اگر دارند کارشکنی می کنند و به استقلال پول بدهند و به پرسپولیس پول ندهند جای سوال دارد و با این شرایط ممکن است در استادیوم ها و جامعه جو خاصی به وجود بیاید که قطعا جو خوبی نخواهد بود.

وزارت ورزش در حال حاضر چه وظیفه ای دارد؟
اولین و مهم ترین وظیفه وزارت ورزش این است که مشکل برانکو را حل کند تا بماند چون پرسپولیس سه سال است که قهرمان شده و شرایط خوبی دارد و الان که استقلال مربی خارجی آورده یک سری حرف و حدیث ها به وجود آمده که می خواهند پرسپولیس را تضعیف کنند اما اگر این داستان ها تمام شد و برانکو ماند این حاشیه ها هم تمام می شود.

اگر برانکو نماند در حال حاضر برای پرسپولیس مربی داخلی را ترجیح می دهید یا گزینه خارجی؟
قطعا گزینه خارجی چون ایرانی هیچ کسی نیست که این مسئولیت را قبول کند چرا که پرسپولیس سه سال است قهرمان شده و شرایط فنی و روحی بسیار خوبی دارد و با اولین تساوی یا باخت مربی ایرانی دچار مشکل می شود و در بحران بدی قرار می گیرد و جمع کردن این حواشی کار سختی است اما مربی خارجی بیاید مسئولیت کمتری پیرامون او خواهد بود.

فکر می کنی خود برانکو دوست دارد در پرسپولیس بماند؟
من دو هفته پیش برانکو را در هتل دیدم و خیلی راضی بود و مشتاق بود که بماند و قراردادش را هم تمدید کرده که البته شرط گذاشته است اما خودش دوست داشت که بماند و انشا... این مشکل مالی حل شود برانکو بماند و به فوتبال ما و پرسپولیس و هوادارانش کمک کند.

با برانکو پرسپولیس می تواند دنبال چهارمین قهرمانی متوالی اش باشد؟
فکر کنم بتواند چهارمین قهرمانی را هم کسب کند هر چند که کار سخت تر می شود. هر سال که تیم قهرمان می شود کار سخت تر می شود و انشا... اگر برانکو بماند چهارمین قهرمانی را هم کسب می کند.

پرسپولیس با برانکو می تواند به قهرمانی آسیا فکر کند؟
امسال سالی است که با برانکو می شود قهرمان آسیا شد. نفراتی که اضافه شده اند شرایط تیم را درک کرده اند و امسال سالی است که می شود قهرمان آسیا شد.

4344