سوال روز: تکلیف سوپرجام چه می‎شود؟

سوال روز: تکلیف سوپرجام چه می‎شود؟

وبسایت رسمی فوتبالی – تکلیف برگزاری سوپرجام مشخص نیست.

به گزارش فوتبالی، هر چقدر دبل پرسپولیس در کسب جام برای قرمزها خوش یمن بود، سازمان لیگ از این قضیه استقبال نکرد! یکوقت فکر نکنید آنها ضد پرسپولیس هستند بلکه مسئولان سازمان لیگ پیش بینی نکرده بودند که اگر یک تیم همزمان قهرمان لیگ و جام حذفی شود، بازی سوپرجام به چه شکل برگزار خواهد شد.

حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ در مصاحبه تلویزیونی جمعه شب خود اعتراف تلخی در مورد این قضیه داشته و گفته:" آیین نامه سازمان لیگ مربوط به قبل از حضور بنده در این سازمان است.این مسئله( تکلیف سوپرجام در صورت قهرمانی یک تیم در لیگ و جام حذفی) طی سالیان اخیر پیش نیامده بود و در آیین‌نامه نیز پیش‌بینی نکرده بودند."

بهاروند در صحبتهای دیشب خود البته به این نکته اشاره کرد که قرار است هیأت رئیسه سازمان لیگ تشکیل جلسه دهد و نظرش را درباره چگونگی برگزاری سوپرجام اعلام کند منتهی دیروز و بعد از جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ هیچ خبر جدیدی درباره سوپرجام منتشر نشده و اعضای هیات رئیسه حاضر به پاسخگویی در این زمینه به خبرنگار سایت فوتبالی – که در محل برگزاری جلسه حضور داشت – نشدند.

بازی پرسپولیس مقابل سپاهان به عنوان تیم دوم لیگ برتر یا داماش به عنوان نایب قهرمان جام حذفی، دو گزینه احتمالی برای برگزاری سوپرجام بود اما انگار سازمان لیگ برای برگزاری این مسابقه ندارد. آخرین دیدار پرسپولیس و سپاهان و همچنین بازی قرمزها مقابل داماش آنقدر منشا اتفاقات تلخ بوده که سازمان لیگ دوست ندارد دوباره شاهد چنین اتفاقاتی باشد و به همین دلیل ممکن است قید برگزاری سوپرجام را بزند.

نکته دیگری که شایعه عدم برگزاری سوپرجام را تقویت کرده ماجرای دوره قبلی سوپرجام است که هنوز تکلیف آن مشخص نشده و احتمالا سازمان لیگ برای آنکه دردسر جدیدی برای خودش نخرد، قید این مسابقه را خواهد زد. موضوعی که شاید اعتراض پرسپولیسی ها را به دنبال داشته باشد چرا که آنها قطعا دوست دارند قهرمانی احتمالی در سوپرجام را هم به ویترین افتخاراتشان اضافه کنند. البته روزنامه ایران ورزشی در شماره امروز خود به این نکته اشاره کرده که شاید بر اساس تصمیم سازمان لیگريال پرسپولیس بدون برگزاری مسابقه سوپرجام، قهرمان این