اعتراض استقلالی‌ها به تصمیم سازمان لیگ: چرا دو سال پیش سوپرجام را لغو نکردید؟

اعتراض استقلالی‌ها به تصمیم سازمان لیگ: چرا دو سال پیش سوپرجام را لغو نکردید؟

خبرگزاری فوتبالی- تغییر زمان دیدار سوپرجام باعث ناراحتی هواداران استقلال در فضای مجازی شده است.

به گزارش فوتبالی، هفته گذشته بود که سازمان لیگ هنگام اعلام تاریخ شروع لیگ برتر، زمان برگزاری سوپرجام را هم مشخص کرد تا پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر و تراکتور به عنوان قهرمان جام حذفی، 5 آبان مقابل یکدیگر قرار بگیرند. در چنین شرایطی، ساعتی قبل بود که سازمان لیگ اعلام کرد سوپرجام در تاریخی جدید برگزار خواهد شد و این دو تیم در تعطیلات نیم فصل با یکدیگر بازی خواهند کرد.

انتشار این خبر باعث شد تا کانال‌های هواداری استقلال در فضای مجازی شدیدا علیه آن موضع‌گیری کرده و این موضوع را در راستای حمایت از پرسپولیس بدانند. آنها این سوال را از سازمان لیگ پرسیده‌اند که چطور 2 فصل قبل که استقلال خواهان تعویق زمان برگزاری سوپرجام بود، سازمان لیگ با درخواست آنها موافقت نکرد و نهایتا پرسپولیس بعد از کلی جار و جنجال و برگزاری دادگاه بین المللی ورزش، به عنوان قهرمان سوپرجام معرفی شد منتهی حالا که پرسپولیس تازه از لیگ قهرمانان آمده و خسته به نظر می رسد و ممکن است چند بازیکنش را از دست بدهد، درخواست تغییر زمان لیگ را داده، سازمان لیگ به راحتی با این درخواست موافقت کرده است؟ 

استقلالی‌ها به مصاحبه گرشاسبی مدیرعامل وقت پرسپولیس هم استناد کرده‌اند که گفته بود پرسپولیس حاضر است به شرط اینکه دیدار سوپرجام بعد از پایان محرومیت پرسپولیس و با حضور ملی پوشان این تیم برگزار شود، با درخواست استقلال برای تعویق زمان انجام دیدار سوپرجام موافقت کند منتهی در آن مقطع فتاحی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ اعلام کرده خاطر اردوهای تیم ملی امکان برگزاری بازی در زمان دیگری وجود ندارد.

البته در این میان این نکته را هم باید در نظر گرفت که تراکتوری ها هم با پیشنهاد پرسپولیس موافقت کرده اند. علیرضا منصوریان و تیمش هم مدت زیادی استراحت کرده اند و از شرایط بازی به دور هستند و حتی پرسپولیس می توانست با توجه به اینکه از لیگ قهرمانان آسیا آمده، با تراکتور بازی کند و اتفاقا شانس تیم هماهنگ پرسپولیس برای بردن بازی به مراتب بیشتر از تراکتور بوده است. تراکتور با تعویق این بازی موافقت کرد تا در شرایط بازی قرار بگیرد و بعد به مصاف پرسپولیس برود. 

یک نکته مهم دیگر هم این است که دیگر خبری از سعید فتاحی در سازمان لیگ نیست و سهیل مهدی جای او را گرفته است. شاید بد نباشد مهدی به این سوال پاسخ دهد که چطور وقتی تاریخ یک مسابقه را به صورت قطعی مشخص کرده حالا به راحتی زمان آن را عوض می‌کند تا این بهانه را به هواداران استقلال بدهد که مجموعه‌اش را متهم به حمایت از پرسپولیس کنند. سازمان لیگی که در دوران کرونا هم رقابتهایش را با دقت برگزار کرد و البته سپاهان را در اصفهان به دلیل عدم رویارویی با پرسپولیس، سه بر صفر بازنده کرد. در هر حال زمانی که بهاروند نامه زد و تاریخ بازی سوپرجام و شروع لیگ برتر را به صورت رسمی اعلام کرد کمتر کسی انتظار داشت بازی لغو شود. 

از طرف دیگر عرف بر این است که دیدار سوپرجام  قبل از شروع رقابتهای لیگ برتر باشد و اصرار سازمان لیگ در سالهای گذشته برای برگزاری بازی سوپرجام قبل از لیگ برتر باعث شد تا استقلال سه بر صفر بازنده شود. ضمن اینکه سال گذشته هم این رقابت را برگزار نکرد چون پرسپولیس هم در جام حذفی و هم در لیگ برتر قهرمان شده بود و سوپرجام هم به پرسپولیس رسید. البته تقویم رقابتهای امسال لیگ برتر فشرده است و با توجه به برگزاری حداقل دو اردوی تیم ملی در فیفا دی ها و تاریخ رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2022 که ممکن است فروردین 1400 باشد، احتمال دارد اصلا سوپرجام برگزار نشود. باید دید در روزهای آینده چه اتفاقهایی خواهد افتاد.