دشان: مشکلات امباپه دقیقا همان مشکلات پوگباست

دشان: مشکلات امباپه دقیقا همان مشکلات پوگباست

سایت رسمی فوتبالی- کیلیان امباپه ستاره جوان فرانسوی فصل فوق العاده ای رابا پاری سن ژرمن پشت سرگذاشت؛ البته او به رغم تمام درخششهایش نتوانست با تیم باشگاهی اش به موفقیتهای زیادی دست بیابد و در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی فرانسه ناکام ماند

به گزارش فوتبالی، امباپه به علاوه در رنکینگ کفش طلا در رده دوم قرار گرفت و روز سه شنبه صدمین گل کارنامه حرفه ای فوتبالش را در سن 20 سالگی به ثمر رساند. او در شب برد تیم ملی کشورش مقابل آندورا موفق به گلزنی شد و این درحالی بود که در دو بازی پیشین فرانسه مقابل ترکیه و بولیوی عملکرد او با انتقادات زیادی از سوی رسانه های فرانسوی همراه شد.

دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه حالا به دفاع از امباپه برخاسته و شرایط او را مشابه با هم تیمی اش پل پوگبا توصیف کرده است.

دشان دراین رابطه گفت:« اولین کسی که از این بابت عصبانی است، خود امباپه است. او از عمد کاری را انجام نمی دهد ولی نمی توان همیشه موفق بود. من حس می کنم که شرایط او دقیقا مشابه با شرایطی است که پوگبا چند ماه و حتی چند سال پشت سرگذاشته بود. ما توقعات زیادی از امباپه داریم ولی او فصلی طولانی را پشت سرگذاشته که در جریان آن موفقیتهای متعددی هم کسب کرده. در بازی شنبه امباپه خوب نبود ولی تمام اعضای تیم شرایط مشابهی داشتند. اما در بازی با آندورا در جناح چپ بازی کرد و می تواند در هر پستی به میدان برود.»

دشان در ادامه به خاطر رفتار خوب امباپه در بازیهای ملی و البته در رختکن تیمش از او تمجید کرد و تاکید داشت که او یکی از مردان کلیدی تیمش است:« خیلی خوب است که امباپه این روحیه را داراست. او به تعطیلات نیاز دارد. البته امباپه درحال کسب تجربه است ولی او یک ربات نیست و بازیکن جوانی است. رفتارش در رختکن تیم فوق العاده است و این برای من مهمترین نکته است. کیفیت فوتبالی او بالاست. گاهی وقتها ایده آل کار می کند و گاهی هم نه؛ در بازی با آندورا همه چیز خوب پیش رفت.»

امباپه در سال 2019، در پنج دیدار تیم ملی فرانسه به میدان رفته و در بازی با مولداوی (برد 4-1)، ایسلند (0-4)، و آندورا (4-0) موفق به گلزنی برای خروسها شده. او در بازیهای فرانسه مقابل ترکیه (0-2) و بولیوی (0-2) در گلزنی ناکام مانده بود.

فرانسه در گروه اچ رقابتهای مقدماتی یورو 2020 قرار دارد و با کسب 9 امتیاز و امتیازی برابر با ترکیه در رده دوم جدول است.

6363