ماجدی: مجیدی آبرو و آینده اش را در گرو تیم امید گذاشته است

ماجدی: مجیدی آبرو و آینده اش را در گرو تیم امید گذاشته است

وب سایت رسمی فوتبالی- عضو هیات مدیره استقلال گفت:  فرهاد مجیدی انسان بسیار آگاه و در عین حال شجاعی است. او آبرو و آینده اش را گرو کار تیم امید گذاشته و نیاز به دلگرمی و حمایت دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، ميرشاد ‌ماجدی،‌ رئيس ‌كميته ‌آموزش ‌فدراسيون ‌فوتبال ‌و ‌عضو ‌هيات ‌مديره ‌باشگاه‌ استقلال ‌محسوب ‌می ‌شود.‌ چهره‌ای ‌فوتبالی ‌و ‌تحصيلکرده ‌كه ‌حامی ‌مربيان ‌جوان ‌به‌ شمار ‌می‌رود.‌ با ‌ماجدی ‌گفت‌وگويی ‌انجام ‌داديم ‌كه ‌می‌خوانيد:

‌‌ابتدا ‌درباره ‌مارک ويلموتس ‌صحبت ‌كنيم نظر ‌شما ‌نسبت ‌به ‌او ‌چيست؟

آرشیو رسانه ها نشان می دهد من از سال ۲016 طرفدار تیم بلژیک بودم چون یک نسل طلایی به شمار می رفت که سازنده این نسل مارک ویلموتس است. او سال ها هافبک نفوذی تیم ملی بلژیک بود و بعد از ورود به جرگه مربیگری نشان داد بلد است تفکرات فنی اش را در تیم تحت هدایتش اجرایی کند. معتقدم بهترین زمان مربیگری برای هر فردی بین سن 50 تا 55 سال است و فدراسیون فوتبال موفق شد یک مربی بادانش و شناخته شده را برای تیم ملی استخدام کند. ویلموتس در گام اول نشان داد دنبال فوتبال هجومی است. وقتی یک تیم هجومی بازی کند حتی اگر ببازد، فوتبالش تماشاگرپسند است. تیم ما بعد از 10 سال سوریه را برد آن هم با 5 گل. امروز با کره بازی داریم. یک بازی سخت که برای میزبان حیثیتی شده و احتمال هر نتیجه ای وجود دارد. با این حال معتقدم ویلموتس مربی خوبی است. او توانسته سریع با بازیکنانش ارتباط برقرار کند، جاه طلب است و برای موفقیت تلاش می کند.

‌‌فرهاد ‌مجيدی ‌سرمربی ‌تيم ‌اميد ‌شد.‌ آيا ‌می‌تواند ‌موفق ‌باشد؟
او به عنوان یک فوتبالی باتجربه و مربی جوان، با انرژی و باانگیزه چرا نباید موفق باشد؟ بعد از انقلاب من یکی از بازیکنان تیم المپیک بودم و به دلیل مشکلات به المپیک بارسلون صعود نکردیم. نفراتی نظیر طباطبایی، منافی، پیروانی، داداش زاده، گل محمدی، خداداد عزیزی و... بازیکنان این تیم بودند اما قربانی اختلاف سازمان تربیت بدنی، کمیته ملی المپیک و فدراسیون شدیم. مشکل خروجی و بحث دانشجویی و این قبیل مشکلات به تیم خیلی خوب آن دوران صدمات بزرگی زد.

‌اما ‌حالا ‌هم ‌كميته ‌ملی ‌المپيک ‌و ‌وزارت ‌ورزش ‌از ‌نحوه ‌انتخاب ‌مجيدی ‌راضی ‌نيستند.
حمید استیلی با 6 ،7 مربی کلی مذاکره کرد اما به هر دلیلی مسئولیت را نپذیرفتند. فرهاد مجیدی انسان بسیار آگاه و در عین حال شجاعی است. او آبرو و آینده اش را گرو کار تیم امید گذاشته و نیاز به دلگرمی و حمایت دارد نه اینکه هنوز کار شروع نشده کارشکنی ببیند. ما اکنون از نظر امکانات، مدیریت، کادرفنی و بازیکن در شرایط خوبی قرار داریم و نباید خودمان به تیم امید کشورمان آسیب بزنیم. در نهایت معتقدم سوءتفاهمات ایجاد شده با درایت شخص آقای مهدی تاج برطرف خواهد شد.

‌‌‌اوضاع ‌استقلال ‌را ‌چگونه ‌ارزيابی ‌می ‌كنيد؟

اجازه بدهید در این خصوص صحبتی نکنم چون برخی برداشت دیگری انجام می دهند. من فقط به عنوان یک هوادار قدیمی و پیشکسوت تیم باید صادقانه بگویم همواره خواهان دیدن موفقیت بوده ام. ناکامی استقلال جدا از اینکه برای من استقلالی سنگین و آزاردهنده است، باعث ناراحتی بسیار شدید فرزندانم هم می شود. شما اگر آرشیو مصاحبه هایم را مرور کنید، می بینید امکان نداشته زمانی که یک مربی تحت قرارداد استقلال بوده، بخواهم حتی انتقادی از او انجام بدهم. هر کس سرمربی استقلال باشد مورد احترام و حمایت من بوده و هست.

‌يک ‌سؤال،‌ شما ‌به ‌عنوان ‌يک ‌عضو ‌هيات ‌مديره ‌باشگاه ‌استقلال ‌چقدر ‌حقوق ‌می ‌گيريد؟
صفر ریال! بنده هیچ گونه حقوق و پاداشی از استقلال نگرفته و نخواهم گرفت. حتی یک بار هم با تیم به سفر نرفته ام تا به نوبه خودم هزینه ای به تیم تحمیل شود.

4344