سرمربی تراکتورسازی: لئوناردو یا اسکولاری؟

سرمربی تراکتورسازی: لئوناردو یا اسکولاری؟

وبسایت رسمی فوتبالی – گزینه‎های جدید سرمربیگری تراکتورسازی، نامهای بسیار شناخته شده‎ای در دنیای فوتبال محسوب می‎شوند.

به گزارش فوتبالی، روزی نیست که خبر جدیدی درباره نیمکت تراکتورسازی منتشر شود. اواخر لیگ و زمانی که جرج لیکنز سرمربی این تیم بود، صحبت از توافق زنوزی با علی دایی شد و اینکه دایی هدایت تراکتورسازی در فصل جدید را به عهده خواهد گرفت.

جواد نکونام و افشین قطبی و امیر قلعه‎نویی دیگر مربیان ایرانی بودند که به تراکتورسازی لینک شدند و در بین مربیان خارجی هم نام تونی اولیویرا سرمربی سابق تراکتورسازی بیشتر از سایر گزینه‎ها به گوش رسیده منتهی گویا زنوزی قصد دارد برای تیمش از یک سرمربی برزیلی فوق‎العاده سرشناس استفاده کند.

این مربی برزیلی کسی نیست جز لئوناردو. مربی 49 ساله ای که در زمان بازیگری افتخارات زیادی کسب کرده و قهرمان جام جهانی 1994 شده. او به عنوان سرمربی روی نیمکت هر دو تیم بزرگ شهر میلان – آث میلان و اینتر – نشسته و با اینتر قهرمان جام حذفی ایتالیا هم شده است. مدیر ورزشی حال حاضر باشگاه میلان، چنین سمتی را در PSG هم داشته ضمن آنکه او 10 بازی هم هدایت آنتالیا اسپور را به عهده داشت که 4 برد، 1 مساوی و 5 باخت در کارنامه او ثبت شده است. 

به جز لئوناردو، نام یک مربی برزیلی دیگر هم به عنوان گزینه‎ تراکتورسازی مطرح شده. خبرگزاری ایلنا از اسکولاری نام برده. مربی‎ای که با برزیل قهرمان جام جهانی 2002 شده و تا دلتان بخواهد در کارنامه او قهرمانی ثبت شده و آخرین موفقیت او قهرمانی با پالمیراس در لیگ برزیل بوده.  اسکولاری 70 ساله سابقه کار در آسیا را هم دارد و در کشورهای کویت، ازبکستان و چین و ژاپن و عربستان مربیگری کرده و سابقه سفر به کشورمان را هم دارد. حالا باید منتظر ماند و دید تراکتورسازی در یکی دو روز آینده با کدام یک از این دو مربی بزرگ به توافق خواهد رسید.

1984