آخرین خرید از سه‌گانه فاجعه‌بار لئوناردو در میلان در آستانه خروج

آخرین خرید از سه‌گانه فاجعه‌بار لئوناردو در میلان در آستانه خروج

پایگاه خبری فوتبالی - دوئارته آخرین وارث لئوناردو در روسونری است که در یک قدمی پیوستن به باشاک شهیر ترکیه با یک ضرر هنگفت میلیونی دیگر پس از دو مورد دیگر یعنی پاکتا و پیونتک قرار دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه توتو مرکاتو، لئو دوئارته یکی از سه بازیکنی بود که لئوناردو در زمان بازگشتش به آث میلان همراه با پائولو مالدینی، برای میلان خریداری کرد. کریستوف پیونتک، لوکاس پاکتا و لئو دوئارته بازیکنانی بودند که با مبالغی بالا به ترتیب به ارزش سی و پنج میلیون یورو، سی و هشت میلیون یورو و 10 میلیون یورو راهی تیم میلان شدند اما هر کدام با ضررهای هنگفتی فروخته شدند.

کریستوف پیونتک به ارزش بیست و سه میلیون یورو (خرید سی و پنج میلیون یورویی) به هرتابرلین، پاکتا به ارزش بیست میلیون یورو (خرید سی و هشت میلیون یورویی) به لیون و در نهایت دوئارته با انجام کمتر از چند بازی و مصدومیت‌های عجیب در یک انتقال قرضی دو و نیم ساله و بند خرید پنج و نیم میلیون یورویی (خرید 10 میلیون یورویی) به باشاک شهیر ترکیه پیوست.

به عبارتی میلان از سه خرید هشتاد و سه میلیون یورویی به میزان چهل و پنج میلیون یورو ضرر داشته است.

خبرنگار این رسانه ایتالیایی در گزارش خود در رابطه با آخرین وضعیت دوئارته چنین عنوان می‌کند که باشگاه ترکیه‌ای با وجود این که دوئارته یکی از بازیکنان شروع کننده ترکیب اصلی تیمش است، حاضر نیست برای او مبلغی بیشتر از دو میلیون یورو بپردازد و این در شرایطی است که توافق اولیه بر سر مبلغ پنج و نیم میلیون یورو بوده است.

این حرکت باشگاه ترکیه‌ای به این دلیل است که کاملا می‌داند دوئارته یک بازیکن مازاد برای روسونری محسوب می‌شود و میلان نیز مجبور به پذیرفتن پیشنهاد دو میلیون یورویی شده است تا ضرر هنگفت میلیونی خریدهای لئوناردو بیش از گذشته به چشم آید.

این در شرایطی است که تقریبا تمام بازیکنان خریداری شده در دوران میرابلی نظیر متئو موساکیو، رودریگز، آندره آ کونتی، لوکاس بیگلیا، رینا، دوناروما، چالهان اوغلو و فرانک کسیه نیز به صورت رایگان از تیم جدا شده‌اند.

تنها فروش موثر میلان ینس پیتر هوگه بوده است (خریداری شده توسط مالدینی) که با سودی چند برابر خرید آن به باشگاه اینتراخت فرانکفورت آلمان فروخته شد.

9404