جلال حسینی: هیچ کس نمی تواند قهرمانی پرسپولیس را لوث کند

جلال حسینی: هیچ کس نمی تواند قهرمانی پرسپولیس را لوث کند

وب سایت رسمی فوتبالی- کاپیتان پرسپولیس در آستانه دیدار با السد صحبت های جدیدی را بیان کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، وقتی هوادار عاشق پرسپولیس خودش را از دست ماموران فراری داد تا به پاهای سیدجلال برسد و بر آن بوسه بزند همه به یک چیز فکر کردند که این کار هوادار پیامی بود از سوی کسانی که قدر زحمات صخره پرسپولیس را می دانند. شاید در طول دو فصل اخیر بارها کاپیتان جلال برافروخته شد و علیه ناملایمتی ها صحبت کرد اما او آنقدر تکیه گاه قوی برای بازیکنان و هواداران به حساب می آمد که بیش از این هم نمی شد از او توقع داشت. کاپیتانی که همواره ستون تیمش بود و برای موفقیت های پرسپولیس دست به همه کار زد. سیدجلال حسینی حالا با رکورد سه قهرمانی متوالی با پرسپولیس ویترین افتخاراتش در قهرمانی ها را کامل کرد. همان طور که هواداران می خواهند برانکو تا همیشه روی نیمکت پرسپولیس باشد دوست دارند کاپیتانشان هم هرگز تمام نشود. شاید روز خداحافظی سیدجلال پایان موفقیت ها و صلابتی است که پرسپولیس با او و شخصیت منحصر به فردش به دست آورده است. پس از اولین تمرین پرسپولیس بعد قهرمانی در جم با او در ورزشگاه شهید کاظمی همکلام شدیم.

با همه سختی هایی که داشتید پرسپولیس برای بار سوم قهرمان شد.

واقعا سال خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم اما خدا را شکر با حمایت هواداران، هم بچه های تیم و تلاش کادرفنی یک قهرمانی خوبی را به دست آوردیم. این قهرمانی کمترین کاری بود که می توانستیم مقابل محبت هواداران انجام دهیم و بابت این موضوع شاکر خداوند هستیم.

می گویند این قهرمانی شیرین تر از دو سال قبل بود.
خیلی هم شیرین تر بود چون ما امسال رقیبان خیلی سختی داشتیم. متاسفانه از سال گذشته نیم فصل دوم پنجره بسته بود و فشار زیادی را تحمل کردیم. اول فصل هم که چند بازیکن
 خوب مان جدا شدند و همه می دانستیم کارمان سخت است. در کنار کار سختی که در بازی های لیگ و آسیا داشتیم و رقیب زیاد بود دشمن هم زیاد بود که اذیت می کردند و سعی داشتند ما را پایین بکشند. خوشبختانه ما در کنار خودمان قویترین نفر یعنی هواداران را داشتیم.

همیشه از یکسری مسایل و اتفاقات در مسیر قهرمانی پرسپولیس حرف زده ای و حالا شاید هواداران بخواهند شفاف تر درخصوص این اذیت ها صحبت کنید؟
این مسایل را خود هواداران می دانند که مثل کوه پشت ما هستند. در این مدت با خیلی ها جنگیدند و زمانی که نیم فصل اول در اوج بازی های آسیایی بود و تیم ملی خیلی ما را اذیت کرد. بعد دشمنان ما با هم دوست شدند و در جاهای دیگر هم همین طور بود. تنها کسانی که در این مدت با حرف های بیجا جنگیدند هواداران ما بودند که نشان دادند این توانایی را دارند که با هرکسی که بخواهند مقابله کنند.

شاید بابت لوث کردن قهرمانی پرسپولیس بود که با هم دوست شدند؟
هیچ کس نمی تواند در مورد قهرمانی پرسپولیس صحبت کند. دو سال قبل قهرمان شدیم و امسال هم با دست و پنجره بسته که بازیکن نداشتیم کار را پیش بردیم. تیم های دیگر دیدید چقدر ریخت و پاش داشتند و به نظرم با این مسایل خودشان را فریب می دهند. فریب دادن خودشان شیرین است چون فرار روبه جلو دارند تا جواب هواداران شان را بدهند و این کار اشتباه است.

رقیبان شما مدعی هستند پرسپولیس و چند تیم دیگر 100 میلیارد این فصل هزینه کرده اید؟
تیمی که دو سال است بازیکن نگرفته چطور بودجه 100 میلیاردی داشته است. تیمی که خودش درآمدزایی کرده و خودمان با موفقیت در آسیا با هر مرحله که بالا رفتیم. این حرف ها را می زنند تا مردم را فریب دهند و این را خودشان و مردم می دانند و شاهد هستید که خیلی از آن ها رسوا شده اند. تیم های دیگر هم می توانند برنامه ریزی و سرمایه گذاری داشته باشند. تیم های ایرانی مشکل دارند و سازمان لیگ هم امسال برنامه ریزی سختی برای نمایندگان ایران در آسیا انجام داده بود. قطعا تیم ها با برنامه ریزی بهتر در آسیا می توانند موفق باشند و این باعث خوشبختی همه مردم کشورمان است.

در این چند دوره تجربه قهرمانی کدامیک از همه بیشتر به دل تو نشست و به قولی کیف کردی؟
بابت این قهرمانی خوشحال هستم و خدا را شکر می کنم. به نظرم مهمترین قهرمانی برای ما امسال بود چون رقیبان سختی داشتیم و این عنوان یک لذت دیگری داشت. ابتدای فصل که از تیم ملی خط خوردم با خانواده ام صحبت داشتم و به آن ها گفتم امیدوارم بتوانیم با قهرمانی دل هواداران را شاد کنیم. خدارا شکر بچه های تیم و هواداران سنگ تمام گذاشتند. بازیکنان پرسپولیس خیلی چیزها را دیدند اما حرفی نزدند و از کنارش عبور کردند. بعد کنار گذاشته شدن از تیم ملی در شروع تلاش داشتم که پرسپولیس در آسیا موفق باشد اما در گام آخر بدشانس بودیم و بعد هم قهرمانی دوباره تیم که خیلی مهم بود.

این ها را می گویید یاد آن روزی می افتیم که حرف از روحیه دادن همسرتان بعد کنار گذاشتن از تیم ملی به میان آوردید.

واقعا باید ممنون همسرم باشم که در این مدت کنارم بود و کمک کرد. شرایط سختی داشتم اما همسرم خیلی تلاش کرد تا برگردم. به همین سال گذشته که برگردیم کلی به من روحیه داد که کوتاه نیایم و کم نیاورم و با امیدواری بیشترین تلاش را داشته باشم.

اولین جمله ای که حسابی به شما بعد قهرمانی چسبید را به ما بگویید؟
باور کنید هرکس را می بینم از من خوشحال تر است و همه کسانی که به من نزدیک هستند خیلی خوشحال هستند و احساس خوبی دارند. همین که این احساس خوب را در آن ها می بینم حس خوبی دارم چون واقعا شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم و این قهرمانی را تقدیم همه هواداران می کنیم. بعد کنار گذاشتن از تیم ملی خیلی ها دوست داشتند از کی روش انتقاد کنی اما سکوت کردی.

یادمان هست به ما گفتی زمان همه چیز را مشخص می کند و حالا با شرایطی که فدراسیون و کی روش پیدا کردند و کارشان به شکایت رسیده به نظرم این همان زمانی است که وعده اش را داده بودی.
من بحث زمان را در مورد خودم مطرح کردم. کی روش خیلی زحمت کشید و تلاش زیادی برای تیم ملی به خرج داد. امیدوارم هرکجا حضور دارد موفق باشد.

یک بازی سخت با السد و بعد از آن هم یک جدال حساس و مهم با سپاهان در مسیر قهرمانی جام حذفی دارید.

فعلا همه تمرکزمان روی السد است که یک تیم قدرتمندو کامل در آسیاست. بازی سختی مقابل السد خواهیم داشت و امیدواریم با لطف خدا و تلاش بچه ها با بردن در آن آماده بازی حذفی شویم. بعد بازی با السد هم یک جدال سخت مقابل سپاهان داریم.

به عنوان کاپیتان و بزرگ تر پرسپولیس مدام در مورد شرایط تیم گله داشتی. شرایطی که سال بعد سخت تر هم باشد. در این زمینه با باشگاه صحبتی داشتی و آیا فکر می کنی این شرایط درست می شود یا این که ادامه دارد؟
آقای عرب و اعضای هیات مدیره قول دادند که شرایط درست شده و مشکلات برطرف شود. پرسپولیس هم مثل سایر تیم ها مشکل دارد اما در کورس قهرمانی بودیم. الان یک بازی سخت مقابل السد و سپاهان داریم و فعلا وقت این حرف ها نیست و باید تمام تمرکزمان را بگذاریم چون هواداران مهمترین مساله برای ما هستند.

در این گیرودار بحث احتمال رفتن برانکو مدام مطرح است و هواداران از این بابت ابراز نگرانی می کنند.

همه ما دوست داریم برانکو بماند و با او کار را ادامه دهیم. این موضوع را هیات مدیره می داند و خود آقای برانکو هم سال بعد قرارداد دارد. امیدواریم مشکلات برطرف شود و در مورد ماندن برانکو از همه مهم تر این است که هواداران این را می خواهند و امیدوارم همه ارکان باشگاه دست به دست هم بدهند تا این اتفاق بیفتد.

و حرف آخر...

واقعا ممنون هواداران هستم و این قهرمانی همانطور که گفتم کمترین کاری بود که می توانستیم برای شان انجام دهیم. در طول فصل شرایط و خیلی مسایل را دیدند و بهتر از همه درک کردند. یک سال سخت کنار ما بودند و با همه جنگیدند. مطمئن باشید ما هم کوتاه نمی آییم تا کنار هم موفقیت های بیشتری را به دست بیاوریم.

4344