حجازی: امیدوارم پولی که به ساشا شفر دادند به او رسیده باشد!

حجازی: امیدوارم پولی که به ساشا شفر دادند به او رسیده باشد!

وبسایت رسمی فوتبالی- آتیلا حجازی در صف منتقدان به قرارداد مالی ساشا شفر با باشگاه استقلال است. او به همین بهانه خودش را مثال زده که در زمان مربیگری پدرش همواره با سخت گیری مواجه بود.

به گزارش فوتبالی، آتیلا حجازی، فرزند ناصرحجازی و بازیکن سابق باشگاه استقلال وارد بحثی شده که بی ارتباط به دوران بازیگری اش نیست. او را به چالش حضور عجیب ساشا شفر در استقلال کشاندیم. به ماجرایی که صدای خیلی ها را درآورده است. آتیلا که در زمان بازیگری همواره با سخت گیری های پدرش مواجه بود، درباره رفتار پدرش و مقایسه آن با آنچه امروز وینفرد شفر در مقابل فرزندش انجام داده و باشگاه استقلال هم به آن تن داده است، حرف هایی دارد. آتیلا از اتفاقات اخیر شوکه است.

باشگاه استقلال برای ساشا شفر در مجموع 2 فصل 220 هزار دلار دستمزد تعیین کرده است. این تصمیم درحالی اتخاذ شده که هیچ یک از مربیان تاریخ باشگاه استقلال به خود اجازه نداده بودند، چنین فضایی برای فرزندان خود ایجاد کنند. حتی شما که زمانی فوتبالیست خوبی بودید همواره با سخت گیری های پدرتان مواجه می‌شدید.

داستان من خیلی فرق می‌کند و اصلا با این ماجرا قابل قیاس نیست. 

وقتی این مسائل را با رفتار پدرتان در زمانی که فوتبال بازی می‌کردید، مقایسه می‌کنید چه حسی از اتفاقات باشگاه استقلال به شما ساطع می‌شود؟

(قدری مکث می‌کند) خب، حس خوبی نیست و خیلی افسوس می‌خوردم. شخصت  پدر من را همه می‌شناسند. اهل پارتی بازی نبود. اهل این هم نبود که به من بیخودی بازی بدهد. من سال 76 در استقلال بودم. خودتان یادتان هست چه تیمی داشتیم. آن تیم قهرمان هم شد و شک و شبهه ای باقی نگذاشت. زمانی هم که من بازی می‌کردم در حد توانم مثمر ثمر بودم. پدر من هیچ گاه نشد که من را به شخص دیگری ارجیحت بدهد. به هرحال مربیگری سلیقه ای است. حالا ایشان در یکسری بازی ها به من اعتقاد داشت و در یکسری  از بازی ها رک و راست به من می‌گفت شخص دیگری باید بازی کند. پدرم در طول دوران کاری اش مثل همه اشتباه هایی داشت. نمی‌توانیم بگوییم همه مربیان کاملند. پدر من هم از این قاعده مستثنی نبود. بقیه مربیان هم اشتباه می‌کنند. حالا یک زمان هایی تصمیم هایی درباره بازی گرفتن، یا نگرفتن از بازیکنان اتخاذ کرد که ممکن است نتیجه اش خوب باشد یا بد. اما درهمه دورانی که کار کرد هیچ زمانی برای کسی پارتی بازی نکرد، به خصوص پسرش که من بودم. پدرم شرف، آبرو واعتبارش را از سر راه نیاورده بود که بخواهد به خاطر پسرش پارتی بازی کند. پس مطمئن باشید بحث شایسته سالاری بود.


آن زمان که فوتبال بازی می‌کردید با وجود شایستگی هایی که داشتید اما خیلی ها منتظر بودند اشتباهی کنید تا از پدرت انتقاد کنند.

همین طور است. من می‌توانم به شما بگویم در تمام طول سال هایی که در استقلال بازی کردم، بیشترین بار و فشار روی دوش من بود. پنالتی می‌شد می‌گفتند آتیلا بزند. اگر گل می‌شد خب، می‌گفتند کاری نداشته اما اگر گل نمی‌شد هزار داستان برای من درست می‌کردند. ببینید من زمانی که در استقلال بازی می‌کردم خیلی سختی کشیدم. هنوزم که هنوزه با اینکه پدر من 7 سال است از دنیا رفته، باز هم اگر جایی مشغول به کار شوم، می‌گویند به خاطر پدرش بوده! بارها گفتند پرویز مظلومی آتیلا را به خاطر پدرش به استقلال برد! آخر مگر پدر من در این دنیا بود که چنین حرف هایی می‌زدند؟

درماجرای ساشا شفرکه بدون مدرک مربیگری چنین دستمزدی گرفته، چه کسی را مقصر می‌دانید؟

مقصر باشگاه استقلال است. آن ها که تصمیم گرفته اند. اصلا چرا باید چنین قراردادی با پسر آقای سرمربی منعقد شود؟ حالا مدرک داشته، نداشته پدرش معرفی اش کرده و بدون اینکه کوچکترین سوالی از پسر شفر بابت مدرکش بشود، با او قرارداد منعقد کرده اند. به نظر من اشکال کار را باید در همین نقطه جستجو کنیم نه جای دیگری.

پولی که پسر شفر گرفته را حتی به خیلی از سرمربی های لیگ برتری هم نمی‌دهند!

220هزار دلار برای دو فصل! این مبلغ کمی نیست. نزدیک به 3 میلیارد تومان می‌شود. متاسفانه افراد نا بلد و ناوارد در بدنه فوتبال جا گرفته اند. آن ها چسبیده به فوتبالند. آقایانی که همیشه می‌گویید ما از فوتبال چیزی نبردیم چرا فوتبال را ول نمی‌کنید؟ رها کنید این فوتبال را، بگذارید فوتبال دست فوتبالی ها باشد. چرا دودستی چسبیدید؟ حتما منفعتی برای تان دارد. مثل اختاپوس افتادید روی فوتبال. مطمئن باشید این فوتبال برای همه نفع دارد و همه دارند توی این فوتبال بی در پیکر می‌خورند و می‌چاپند و می‌برند.


استقلال کلی پیشکسوت دارد که مدرک مربیگری هم دارند. چرا فضای کار برای آن ها فراهم نشده است؟

زمانی که خیلی از این مربیان فعلی مدرک نداشتند من مدرک گرفتم. اما تو این فوتبال انگار مدرک به درد نمی‌خورد! رابطه داشته باش کیف کن، رابطه نداشته باش ته خانه ات بمان و بپوس! متاسفانه افرادی که شایسته هستند بیرون گود نشسته اند. من اصلا خودم را مثال نمی‌زنم، روی سختم با خیلی ها است که تشنه کارند اما به آن ها کار داده نمی‌شود ودر مقابل می‌شنویم به شخصی که مدرک مربیگری نداشته آن هم در تیم بزرگی مثل استقلال این دستمزد را داده اند. 220 هزار دلار برای کسی که مدرک مربیگری نداشته شبهه برانگیزه است. باید تا ته داستان را بخوانید. امیدوارم 220 هزار تا را خودش گرفته باشد و این وسط افراد دیگر پولی برنداشته باشند!

9697