تاکتیک عجیب شفر برای زدن گل مساوی!

تاکتیک عجیب شفر برای زدن گل مساوی!

وب سایت رسمی فوتبالی- چهل و سه دقیقه ده نفره بودن الهلال هم باعث نشد تا تیم یک بر صفر باخته شفر بتواند بازی را به تساوی بکشاند.

به گزارش فوتبالی، استقلالی ها در یک بازی کم افت و خیز نتوانستند برد چهارم را مقابل الهلال عربستان بدست بیاورند و بعد از خوردن گل اول و در ادامه اخراج نواف العابد با ارائه یک بازی پراشتباه همان کاری را کردند که زوران مامیچ آرزویش را داشت.

پس از ده نفره شدن الهلال و برای چند دقیقه سفیدپوشان استقلال فشار خوبی به خط دفاع حریف آوردند و روزنه های به جای مانده در قسمت چپ دفاعی الهلالی ها باعث شده بود تا شفر امیدوار به زدن گل مساوی تیمش باشد اما در ادامه و با تغییرات پی در پی این سرمربی آلمانی، نظم تاکتیکی استقلالی ها بهم ریخت و همین موضوع باعث شد تا تیم سعودی بتواند خودش را در زمین پیدا کند و با دفاع از جلوی زمین خودی و آفسایدگیری های چندباره، عملا حملات بازیکنان استقلال را خنثی کند.

نکته عجیب تاکتیک شفر بیرون کشیدن روزبه چشمی از زمین بود تا با ورود ایسما، به نظر برسد شفر بازی با دو مهاجم (منشا و ایسما) و ارائه سیستم چهار چهار دوی لوزی را در دستور کار داشته باشد؛ اما اینگونه نبود و در اقدامی عجیب پاتوسی به عنوان هافبک دفاعی کنار علی کریمی ایستاد. مهدی قائدی دقایقی وینگر راست بود و دقایقی وینگر چپ. امید نورافکن از وینگر چپ به سمت راست زمین می رفت و گاهی جای پاتوسی را در هافبک نفوذی می گرفت و بدتر از همه ایسما بود که به هیچ عنوان در پست وینگر چالاکی و سرعت لازم را نداشت.

مجموع این تغییرات باعث شد تا تیم در این چهل و سه دقیقه بارها و بارها در تله آفساید حریف گرفتار شود و تنها یک موقعیت ایده آل برای ایسما رقم بخورد که آن هم با ناشی گری این مهاجم حرفه ای راه به جایی نبرد. در آن صحنه تک به تک بهترین اقدام زدن ضربه به زاویه مخالف بود یا حتی زدن یک ضربه چیپ می توانست یک امتیاز حیاتی برای استقلال رقم بزند.

به این ترتیب پسران آبی هیچ راهی برای صعود ندارند مگر اینکه الدحیل را در آزادی شکست دهند تا با امیدواری بیشتری برای روز آخر باریها منتظر بمانند.

۲۵۲۶