گواردیولا: بازیکنان سیتی باید از زینچنکو یاد بگیرند

گواردیولا: بازیکنان سیتی باید از زینچنکو یاد بگیرند

سایت رسمی فوتبالی- پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی در صحبت هایی به تمجید از الکساندر زینچنکو ستاره اوکراینی تیمش پرداخته و یادآوری کرده که سایر بازیکنان سیتی باید از او درس بگیرند.

زینچنکو در سال 2016 به سیتی پیوست و تا به اینجای فصل در 16 بازی برای این تیم به میدان رفته. این بازیکن 22 ساله در 120 دقیقه نبرد سیتی مقابل چلسی در فینال جام اتحادیه در ترکیب تیمش حضور داشت و گواردیولا به شدت تحت تاثیرعملکرد خوب این بازیکن جوان قرار گرفته است.

پپ در صحبتهایی درمورد این بازیکن جوان گفته:« من تنها یک چیز می توانم در مورد زینچنکو بگویم. او فوق العاده است. اولک دوباره همان چیزی که من قبلا آموخته بودم را به من نشان داد. اهمیت و ارزش یک انسان خوب بودن را. او در ابتدای فصل در آستانه انتقال به ولورهمپتون بود ودر شش، هفت یا هشت بازی حتی یک دقیقه هم مورد استفاده قرار نگرفت ولی من هرگز او را با چهره ای درهم یا ناراحت ندیدم و اصلا نشد که بد تمرین کند. یک روز بعد از بازی همیشه برای بازیکنانی که برای تیم بازی نکرده اند، سخت است و بیشتر بازیکنان دراین شرایط می خواهند به من نشان دهند که چقدر ناامید هستند. شاید قبل از بازی آنها مقابل چشمان مدیران و مسئولان و هم تیمی هایشان حسابی خوشرو و خوش برخورد باشند. »


سرمربی اسپانیایی سیتی ادامه داد:« اما زینچنکو کاملا متفاوت رفتار می کند. به همین خاطر هم هست که او همیشه خوب بازی می کند. او دوباره با خوشرویی و رفتاری خوب و مثبت و لبخند، به من نشان داد که چه انسان بزرگی است. وقتی چنین اتفاقی رخ می دهد، تو همیشه خوب کار می کنی. به همین خاطر هم خیلی خوشحالم. برای زینچنکو حسابی احترام قائلم و فکر می کنم که کارنامه ورزشی طولانی ای خواهد داشت. نمی دانم که اینجا می ماند یا نه که امیدوارم با ما بماند ولی با این رفتارها، او قطعا در دنیای فوتبال خوشحال خواهد بود. من فقط می توانم از او تشکر کنم. فراتر از بازیهایش، به خاطر رفتارش از او متشکرم. همه می توانند از اولک درس بگیرند. همه!.»

6363