گواردیولا به رکورد قهرمانی‌های فرگوسن می‌رسد؟

گواردیولا به رکورد قهرمانی‌های فرگوسن می‌رسد؟

سایت رسمی فوتبالی – منچسترسیتی توانست در ضربات پنالتی چلسی را شکست دهد و در فینال جام اتحادیه پیروز شود. به این ترتیب پپ گواردیولا 25امین قهرمانی‌اش به عنوان مربی را کسب کرد.

او سه بار در لالیگا، دو بار در جام حذفی اسپانیا، سه بار در سوپرجام اسپانیا، دو بار در لیگ قهرمانان، دو بار در سوپرجام اروپا، و دو بار هم در جام باشگاه‌های جهان با بارسلونا قهرمان شده است. او در بایرن سه بار در بوندس‌لیگا، دو بار در جام حذفی آلمان، یک بار در سوپرجام اروپا، و یک بار در جام باشگاه‌های جهان قهرمان شده است. گواردیولا در منچسترسیتی هم قهرمانی لیگ برتر، دو جام اتحادیه، و یک کامیونیتی شیلد را در کارنامه دارد.

او از سال 2008 که مربی بارسلونا شد، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مربیان دنیا شده است و در ده فصل حضورش روی نیمکت، به‌صورت میانگین هر فصل 2.5 جام کسب کرده که آمار حیرت‌انگیزی است.

او البته می‌خواهد به رکورد سر الکس فرگوسن برسد که 49 قهرمانی است. گواردیولا تنها 48 سال سن دارد و هنوز راهی طولانی در پیش رو دارد. او همچنین توانسته زودتر از ژوزه مورینیو به 25 جام برسد.

فرگوسن مربی‌گری را از سال 1974 در ایست استرلینگ‌شایر آغاز کرد و یک سال بعد به سنت‌میرن رفت و اولین قهرمانی خود را در سال 1977 کسب کرد. او در آبردین هم 11 قهرمانی به دست آورد، و از جمله رئال مادرید را در فینال جام برندگان جام اروپا در سال 1983 شکست داد. فرگوسن در سال 1986 به منچستریونایتد رفت و با 38 قهرمانی در 26 فصل اسطوره این باشگاه شد.

فرگوسن در سال 2013 و در سن 71سالگی بازنشسته شد. میانگین او 1.25 جام در هر فصل بود، یعنی نصف گواردیولا.

در واقع اگر پپ بتواند با همین روند به کار ادامه بدهد و مانند فرگوسن 39 سال مربی‌گری کند، به آمار 97 قهرمانی خواهد رسید! البته در این صورت او باید تا 77سالگی مربی باشد. 

همچنین گواردیولا اگر با روند فعلی به کسب جام ادامه بدهد، تا فصل 29-208 به آمار قهرمانی‌های فرگوسن خواهد رسید، آن هم در 58سالگی.

8444