دفاع پپ گواردیولا از خوزه مورینیو

دفاع پپ گواردیولا از خوزه مورینیو

سایت رسمی فوتبالی - سرمربی منچستر یونایتد بعد از باخت در دو دیدار گذشته در لیگ برتر تحت فشار شدیدی بوده و ممکن است شغلش در خطر باشد.

مورینیو و گواردیولا رابطه پرتنشی داشته اند؛ از زمانی که مربیان تیم های رقیب بارسلونا و رئال مادرید بوده اند. اما مربی سیتی بعد از شروع نه چندان خوب رقیبش، از او به دفاع پرداخت.

گواردیولا در یک کنفرانس خبری قبل از بازی تیمش مقابل نیوکسل در روز شنبه گفت: "متاسفانه این شغل ماست، این اتفاق برای من نیز در گذشته افتاده است. شغل ما وابسته به نتایج کسب شده می باشد. وقتی بازی را می بریم، خوب هستیم، وقتی بازی را نمی بریم، خوب نیستیم، به همین سادگی. به نظر من کیفیت مربی ها زمانی مشخص می شود که به این سطح برسند، همه مربی ها بسیار بسیار با کیفیت هستند."

یونایتد از همین ابتدا شش امتیاز از تیم صدر جدولی لیورپول عقب افتاده است و چهار امتیاز از سیتی کمتر دارد، اما گواردیولا معتقد است که یونایتد هنوز شانس کسب عنوان قهرمانی را دارد.

وی افزود: "آنها همچنان تیم بزرگ و قدرتمندی هستند. تازه هنوز ماه آگوست است. تیم هایی بالاتر از ما هستند اما هنوز امتیازات زیادی برای جمع کردن وجود دارد و فصل واقعی بعد از تعطیلات ملی آغاز خواهد شد. ما دو امتیاز در بازی مقابل ولوز از دست دادیم. یکی از رازهای فصل پیش این بود که وقتی ما سه امتیاز کامل را نمی گرفتیم، حتما بازی بعدی را می بردیم. ما دو یا سه بازی پیاپی نتایج بدی نگرفتیم، و به همین دلیل فصل بسیار خوبی داشتیم."

گواردیولا به دنبال بازگشتن به روند پیروزی در بازی مقابل نیوکسل خواهد بود - تیمی که سیتی نه بازی خانگیش در لیگ برتر مقابل آن را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

رافا بنیتز تیمش را در باخت هفته پیش مقابل چلسی، و همینطور در دو دیدار مقابل سیتی در فصل گذشته، به شدت دفاعی چید.

گواردیولا ترکیب کاملا آماده ای را برای انتخاب در دسترس دارد و می گوید که تیمش باید با هر سبکی که رقبا بازی می کنند، آماده باشد.

او گفت: "فصل پیش او این کار را در دیدار رفت و برگشت مقابل ما انجام داد، دقیقا مشابه هفته پیش با چلسی. من با رافا صحبت نکرده ام پس نمی دانم با چه ترکیبی روبرو خواهیم بود. او باور دارد که بهترین راه برای آنها امتیاز گرفتن است و ما باید مقابل آنها و هر سیستمی که با آن بازی خواهند کرد، به خوبی دفاع و حمله کنیم."