درخشش سولاری در رئال: آمار سولاری به زیدان نزدیکتر شد

درخشش سولاری در رئال: آمار سولاری به زیدان نزدیکتر شد

سایت رسمی فوتبالی- با برد رئال مادرید در مصاف با اتلتیکو در ورزشگاه واندا متروپولیتانو، سانتیاگو سولاری برای بیست و پنجمین بار روی نیمکت مربیگری رئال مادرید قرارگرفت. این اتفاقی است که دراوایل فصل و زمانی که او هدایت رئال کاستیا را در دست داشت ، حتی تصورش را هم نمی کرد.

حالا و بعد از گذشت شش ماه، اوضاع رئال زیر نظر این سرمربی آرژانتینی کاملا بروفق مراد است و رئال برای فتح تمام جامهای ممکن در کورس قرار دارد.

درحال حاضر شرایط سولاری در رئال شباهت زیادی به روزهای شروع به کار زین الدین زیدان در این تیم در فصل 16-2015 دارد. در آن زمان و بعد از برکناری رافا بنیتس، زیدان که تا پیش از آن هدایت تیم پایه ای رئال را عهده دار بود، جانشین بنیتس شد و توانست در طول مدت کوتاهی اوضاع رئال را تغییر دهد. آمار و ارقام زیدان در بیست و پنج حضور ابتدایی اش روی نیمکت مربیگری تیم مادریدی فوق العاده بود و حالا سولاری هم آماری مشابه با زیدان را در 25 بازی ابتدایی رئالی ها رقم زده است.

البته در اولین فصل حضور زیدان در رئال، این تیم در جام حذفی حضور نداشت و بعد از ماجرای جنجالی استفاده از چریشف از گردونه این رقابتها اخراج شده بود. در25 بازی ابتدایی رئال زیرنظر زیدان، این تیم به 20 برد، 2 باخت و 3 تساوی دست یافته بود و درآن فصل مادریدی ها تا فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند و نهایتا جام را بالای سربردند. درلالیگا هم فاصله شان با بارسلونا را کمتر و کمتر نمودند.

حالا رئال در بیست و پنج دیداری که زیر نظرسولاری برگزار کرده به 19 برد، 4 باخت و 2 تساوی دست یافته که اگرچه آماری ضعیف تر از آمار زیدان است ولی فاصله زیادی هم با این سرمربی فرانسوی ندارد. درطول این مدت سولاری تمرکز خوبی برروی مراقبت از بازیکنانش داشته و با اتکا به توانایی های بازیکنانش به نتایج خوبی دست یافته.

حتی در لالیگا هم رئال از ماه ژانویه به بعد جان تازه ای یافته و سولاری از زمان  روی کارآمدنش در این تیم، بهترین میانگین امتیازات در هربازی را داشته .در لالیگا رئال سولاری 13 بازی برگزار کرده و به طور میانگین 2.38 امتیاز در هربازی به دست آورده و به 10 برد، 2 باخت و یک تساوی دست یافته و میانگین امتیازات کسب شده توسط این تیم حتی از امتیازات بارسلونای والورده (با میانگین 2.27 امتیاز درهربازی) و یا رئال سوسیداد با میانگین  2.10 امتیازدرهربازی لالیگا، بیشتر است.

اگرچه سایه زیدان هنوز برسررئال مادرید است و موفقیتهایی که او با تیم کسب کرده، به سختی قابل تکرار خواهند بود ولی سولاری هم شروع خوبی در این تیم داشته و می توان امید داشت که در ماه های آتی اوضاع برای او و تیمش بهتر و بهتر شود.

6363