استفاده رئال از احتمال تحریم پاری سن‌ژرمن: نیمار یا امباپه سفیدپوش می‌شوند

استفاده رئال از احتمال تحریم پاری سن‌ژرمن: نیمار یا امباپه سفیدپوش می‌شوند

سایت رسمی فوتبالی – یوفا پاری سن‌ژرمن را تهدید کرده و به این باشگاه اعلام کرده که اگر بازی جوانمردانه مالی را رعایت نکنند، آنها را از لیگ قهرمانان اروپا کنار می‌گذارد. پی‌اس‌جی به این ترتیب شاید چاره‌ای جز فروش نیمار یا کیلیان امباپه نداشته باشد تا به این ترتیب دخل و خرج باشگاه هم‌خوانی پیدا کند و تهدید یوفا از سرشان رفع شود. اگر کار به این‌جا بکشد، رئال مادرید در اول صف خرید این دو ستاره ایستاده است.

روزنامه اکیپ دو هفته پیش گزارشی منتشر کرد که طبق آن، بازبینی قراردادهای پی‌اس‌جی با اسپانسرهایش می‌تواند باعث شود که این باشگاه در خطر تحریم از سوی یوفا قرار بگیرد. بخش کنترل مالی باشگاه‌های یوفا قراردادهای اسپانسرشیپ پی‌اس‌جی با شرکت‌های قطری را بررسی کرده و به اعتقاد آنها، ارزش واقعی این قراردادها 37 درصد پایین‌تر از مبلغی است که پی‌اس‌جی دریافت کرده است. 

از سوی دیگر فوتبال‌لیکس مطلبی منتشر کرده که طبق آن، پی‌اس‌جی برای فرار از تحریم از سوی یوفا، نیاز به 170 میلیون یورو درآمد دارد. درآمد حاصل از لیگ قهرمانان بخشی از این فشار را برمی‌دارد. پی‌اس‌جی از مسابقات امسال 80 میلیون یورو درآمد کسب خواهد کرد (آنها فصل پیش تنها 18 میلیون یورو درآمد داشتند). با این حال، 90 میلیون یورو دیگر باقی می‌ماند. از سوی دیگر، قراردادهای انتقال نیمار و امباپه هم بازبینی خواهند شد و شاید مبلغ مورد نیاز پی‌اس‌جی بیشتر هم شود. برای مثال، در سال 2014، باشگاه به دلیل عدم رعایت بازی جوانمردانه مالی 60 میلیون یورو جریمه شد. 

به این ترتیب، باشگاه احتمالا مجبور می‌شود یکی از این دو ستاره خود را بفروشد و احتمالا رئال یکی از این دو نفر را خواهد خرید.

8444