هم تیمی سابق سولسشر: شخصیت آرام سولسشر، او را در مدیریت بازیکنان به دردسر می اندازد؛ دوست دارم واکنش او را درمقابل تندی بازیکنان، ببینم

هم تیمی سابق سولسشر: شخصیت آرام سولسشر، او را در مدیریت بازیکنان به دردسر می اندازد؛ دوست دارم واکنش او را درمقابل تندی بازیکنان، ببینم

سایت رسمی فوتبالی- دوایت یورک، ستاره سابق باشگاه منچستریونایتد در مورد انتصاب اوله گونار سولسشر روی نیمکت مربیگری این تیم به اظهارنظر پرداخته. او معتقد است که سولسشر شخصیت قدرتمند و ایده آلی برای مدیریت کردن ستاره های بزرگ وصاحب نام یونایتد را ندارد. 

روز چهارشنبه و یک روز بعد از برکناری ژوزه مورینیو از نیمکت مربیگری منچستریونایتد بود که سران این باشگاه، سولسشر را به عنوان سرمربی موقت این تیم انتخاب کردند و اولین بازی یونایتد زیرنظر این سرمربی جوان مصاف شیاطین سرخ مقابل کاردیف سیتی خواهد بود.

حالا دوایت یورک که سالها در کنار سولسشر در اولدترافورد بازی کرده، معتقد است که او شاید توانایی کافی برای کار کردن با بازیکنان بزرگ یونایتد را نداشته باشد. یورک در گفتگو با بین اسپورتس گفته:« فکر می کنم که سولسشر باورش نمی شود که این فرصت فوق العاده برای بازگشت به اولدترافورد برایش فراهم شده است. فکر می کنم او اولین نفری است که باید به این موضوع اذعان کند. سولسشر گفته که تغییر کرده و بزرگ شده و مدتهاست که درحرفه مربیگری مشغول به کار است و می داند که گاهی وقتها باید شخصیت محکم و قاطعی در صحبت کردن با بازیکنان داشته باشد.»

او در ادامه صحبتهایش گفت:« ولی این بازیکنان نسبت به بازیکنانی که سولسشر دیده بود، متفاوت هستند. سولسشر تجربه مربیگری در کاردیف را داشته ولی اگر درتیمهای بزرگ بازیکنی را کنار بگذاری و اوضاع خوب پیش نرود، اوضاع جالبی پیش می آید که دوست دارم ببینم سولسشر چطور این وضع را مدیریت خواهد کرد.»

یورک و سولسشر در بین سالهای 1998 تا 2002 در یونایتد درکنار بازیکنانی مثل روی کین، پیتر اشمایکل، پل اسکولز و رایان گیگز بازی می کردند. 

حالا یورک از انتصاب سولسشر به عنوان سرمربی شیاطین سرخ، و سبقت او از برخی چهره های بزرگ آن دوره یونایتد تعجب کرده است:«از سولسشر استقبال خوبی می شود و همه او را دوست دارند اما فکر می کنم که او آخرین نفر در لیست بازیکنان هم نسل ما بود که می توانست به سمت سرمربیگری تیم برسد. شخصیت او درمقایسه با افراد بزرگی مثل کین، اشمایکل و آن بازیکنان بزرگ، کاملا آرام است. او در آن زمان در رختکن زیاد صحبت نمی کرد. »

6363