ساکی: مورینیو لیدری بی نظیر است و ساری و گواردیولا شبیه معلمها هستند؛ سیتی یک ارکستر بزرگ است که فقط قهرمانی اروپا را کم دارد

ساکی: مورینیو لیدری بی نظیر است و ساری و گواردیولا شبیه معلمها هستند؛ سیتی یک ارکستر بزرگ است که فقط قهرمانی اروپا را کم دارد

سایت رسمی فوتبالی- آریگو ساکی سرمربی سابق میلان و تیم ملی ایتالیا، یکی از هواداران سرسخت ژوزه مورینیو در لیگ برتر انگلیس است. او حالا در صحبت هایی به دفاع از متدهای مورینیو برخاسته و البته شیوه مربیگری مائوریتزیو ساری و پپ گواردیولا را هم تحسین کرده است.این روزها مربیان بزرگی در لیگ برتر انگلیس مشغول به کار هستند؛ ازگواردیولا و مورینیو گرفته تا یورگن کلوپ، اونای امری و مائوریتسیو پوچتینو و ساری.

حالا آریگو ساکی سرمربی سابق ایتالیا می داند که تیمها برای رسیدن به تراز اول فوتبال چه نیازهایی دارند. او براین باور است که این انتقادات از مورینیو که فقط به برد فکر می کند، درست نیست. ساکی در گفتگو با دیلی میل گفته:« مورینیو، ساری و گواردیولا هر سه سرمربیان بزرگی هستند ولی تفاوتهایی با هم دارند. وقتی مورینیو به پیروزی نمی رسد، همه می گویند که سبک مربیگری او قدیمی شده ولی اینطور نیست. او سرمربی ای است که نتیجه را به هرچیزی ترجیح می دهد ولی سرمربی فوق العاده ای هم هست؛ یک لیدر بزرگ که از نظر تاکتیکی عالی است و شخصیت فوق العاده ای هم دارد. گواردیولا و ساری بیشتر مثل معلم هستند.»

عملکرد خوب مائوریتسیو ساری باعث شده تا خیلی ها به تمجید از او بپردازند. ساکی هم او را یک سرمربی بزرگ می داند که بعد از سالها موفقیت در ناپولی حالا هدایت چلسی را در دست گرفته. ساکی در مورد او گفته:« مائوریتسیو عملکرد خوبی در چلسی دارد. او یک رئیس بزرگ است و حیف فوتبال ایتالیاست که بیشتر مربیان، بیشتر برپایه مهارتها وتاکتیک های مدیریتی و کیفیت فردی شان کار می کنند تا بتوانند ضعف ایده های گروهی شان را بپوشانند. این اصلا به بالا رفتن سطح فوتبال کمک نمی کند. بدین ترتیب هرتیمی که بهترین بازیکنان را در اختیار دارد، به پیروزی می رسد.»


درشرایطی که منچسترسیتی سالهاست که قهرمانی دراروپا راهدف اصلی اش قرار داده، ساکی معتقد است که هیچ دلیلی نمی بیند که سیتی نتواند این فصل رابا قهرمانی درلیگ قهرمانان اروپا به پایان ببرد:«من نمی توانم آینده را ببینم. ولی اگر سیتی یک ارکستر باشد، من با دقت به موسیقی اش گوش می دادم. آنها با هارمونی، ریتمی صحیح و حرکاتی درست می نوازند ودر این تجربه شان، فقط قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کم دارند. برای آنکه پیشرفت کنی، باید کمی ریسک انجام دهی. این پایه و اساس هر ماجراجویی ای است. هرکسی باید پیشرفت کند و خلاقیت داشته باشد.»

  6363