پاسخ طعنه آمیز مندی به توئیت ترامپ در مسخره کردن فرانسه

پاسخ طعنه آمیز مندی به توئیت ترامپ در مسخره کردن فرانسه

سایت رسمی فوتبالی- اخیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همراه با روسای 70 کشور دنیا به فرانسه سفر کرده بود تا در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول حضور بیابد.

ترامپ بعد از بازگشت از سفر فرانسه، در توئیتر به سیاستهای ماکرون حسابی تاخت و مسائلی مانند نقش فرانسه در جنگهای جهانی را به سخره گرفت.

یکی از توئیتهای ترامپ دراین رابطه بدین ترتیب بود:« امانوئل ماکرون پیشنهاد کرده تا ارتش خودش را برای حفاظت از اروپا مقابل آمریکا، چین و روسیه بسازد. ولی این آلمان بود که در جنگهای جهانی اول و دوم حضور داشت. اوضاع برای فرانسه چطور پیش رفت؟ آنها قبل از آنکه آمریکا تصمیم بگیرد که با ناتو همراه شود یا نه، در شهر پاریس شروع به یادگیری زبان آلمانی کردند.»

و توئیت بعدی ترامپ بدین ترتیب بود:« مشکل اینجاست که امانوئل ماکرون، از میزان محبوبیت خیلی کمی در فرانسه رنج می برد (26%) و نرخ بیکاری دراین کشور حدود 10% است. او فقط تلاش می کند تا به سوژه های دیگر بپردازد. راستی هیچ کشوری ناسیونالیست تر از فرانسه نیست. مردمی مغرور....»

اما برخی کاربران توئیتر از لحن ترامپ جسابی برآشفته شدند. اما آقای ماکرون و نزدیکانش با زیرکی تمام در دام توئیت های ترامپ نیفتادند. در این میان بنجامین مندی بازیکن منچسترسیتی و تیم ملی فرانسه با جمله کوتاهی پاسخگوی رئیس جمهور آمریکا شده:« خودت را نگران نکن برادر.» و دو ستاره در ادامه پستش قرار داده. دو ستاره او نشان از دو قهرمانی تیم ملی فرانسه در تاریخ رقابتهای جام جهانی است که آخرین آن چند ماه پیش در خاک روسیه به دست آمد. او در عین حال پیغامی هم خطاب به ماکرون نوشته:«من مراقب این داستان هستم.»

بدین ترتیب بنجامین مندی بار دیگر نشان داد که مدافع بزرگی است؛ چه در زمین چمن و چه درحمایت از وطنش.

6363