کارت قرمزی که ممکن است برای راکیتیچ وبارسا گران تمام شود

کارت قرمزی که ممکن است برای راکیتیچ وبارسا گران تمام شود

سایت رسمی فوتبالی- یکشنبه شب بارسلونا شب تلخی را پشت سرگذاشت؛ آنها بعد از بیش از 2 سال دردیداری خانگی مغلوب شدند ومقابل رئال بتیس به زانو درآمدند. در جریان این مسابقه ایوان راکیتیچ کروات از داور بازی دو کارت زرد گرفت و درنتیجه در دقیقه 81 از زمین مسابقه اخراج شد. 

کارت زرد دوم بازی به خاطر خطای خشن راکیتیچ برروی لوسلسو اعلام شد و همین خطا باعث شد تا او با گرفتن کارت قرمز از داور زمین مسابقه را ترک کرده و کار را برای آبی اناری ها سخت تر کند. اما بخش بدتر داستان اینجاست که او در بازی آتی بارسایی ها نیز قادر به همراهی شاگردان والورده نخواهد بود. آن هم در دیداری حساس و سرنوشت ساز که بعد از وقفه برگزاری بازیهای ملی،بارسا مقابل اتلتیکومادرید  خواهد داشت.

کارت زرد اول راکیتیچ در این بازی در دقیقه 43 و درآستانه اتمام نیمه اول بازی به خاطر خطای راکیتیچ برروی قوزک پای خواکین به او نشان داده شد. کارت زرد دوم در دقیقه 81 از راه رسید و راکیتیچ با ترک زمین، کار را برای تیمش سخت تر کرد.

بدین ترتیب راکیتیچ دربازی بعدی بارسا در لالیگا که روز 24 نوامبر مقابل اتلتیکومادرید برگزار خواهد کرد، غایب خواهد بود. بازی با اتلتیکو قطعا یکی از سخت ترین بازی های بارسلونا در فصل جاری خواهد بود که شاید نتیجه این بازی تا حدودی درتعیین قهرمان لالیگا نیز تاثیرگذار باشد. 

به همین خاطر غیبت او شرایط را برای والورده سخت خواهد کرد؛ چرا که راکیتیچ یکی از بازیکنان مورداعتماد والورده است که در هر4 بازی بارسا در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا در زمین حضور داشت و درتمام بازیها (به جز مصاف با آیندهوون که در دقیقه 85 تعویض شد)، به طور کامل بازی کرد.او همچنین در 10 بازی از 13 بازی بارسلونا در لالیگا نیز درترکیب تیم کاتالان قرار داشته.

 البته راکیتیچ در جام حذفی اسپانیا در بازی با لئون، در لیست بازیکنان تیم قرارنداشت و درسوپرکاپ اسپانیا که بلافاصله بعداز اتمام جام جهانی برگزار شد نیز با اجازه مقامات باشگاه تعطیلات تابستانی اش را سپری می کرد.

6363