تباس: لالیگا دلتنگ رونالدو نیست ولی دوست داریم پپ و مورینیو بازگردند

تباس: لالیگا دلتنگ رونالدو نیست ولی دوست داریم پپ و مورینیو بازگردند

سایت رسمی فوتبالی- خاویر تباس، رئیس لالیگا در صحبت هایی اعلام کرده که جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و انتقالش به یوونتوس، تاثیری برروی رقابت های لیگ اسپانیا نگذاشته است.

این درحالی است که کریس درتابستان گذشته، با قراردادی 100 میلیون یورویی در شرایطی رئال را به مقصد یووه ترک کرد که درطول سالهای اخیر 5 بار توپ طلا را مال خود کرده و نقش پررنگی در موفقیتهای سالهای اخیر تیم مادریدی داشت. حالا و درغیاب او رئال مادرید در خط حمله با مشکلاتی جدی مواجه شده و جای خالی کریس در برنابئو به خوبی حس می شود.

اما آقای تباس براین باور است که لالیگا دلتنگ رونالدو نیست. او در گفتگو با دیلی میل دراین رابطه گفته:« ما تلاش کردیم تا برند لالیگا را فراتر از یک بازیکن یا یک باشگاه قرار دهیم. چهار سال پیش رفتن کریس از رئال، مرا نگران می کرد. اما الان رفتنش از لیگ اسپانیا واقعا نگرانم نکرد.» 

البته آقای تباس درادامه به این نکته اشاره کرد که تمایل زیادی دارد تا بهترین بازیکنان وسرمربیان به فوتبال اسپانیا بازگردند. از همین رو هم ابراز امیدواری کرد تا پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو را روزی دوباره در اسپانیا ببیند:« من دوست دارم تا بهترین بازیکنان و بهترین سرمربیان را در لالیگا ببینم. به همین خاطر تمایل دارم مورینیو و گواردیولا به لیگ ما بازگردند.»

با این وجود اگر این اتفاقات به این زودی ها رخ ندهند هم تباس نگران نمی شود:« اگر ما استراتژی لیگ برتر را دنبال کنیم، می بینیم که آخرین توپ طلای آنها، توپ طلای مایکل اوون بوده و او حالا در تیم اسطوره ها بازی می کند. آنها بازیکنان زیادی در تیم منتخب 11نفره فیفپرو هم ندارند ولی لیگ برتر همچنان لیگی است که بیشترین درآمدها را در دنیا دارد. این نشان دهنده این است که اگر برندی مثل لیگ برتر داشته باشی، دیگر نیازی نیست تا بهترین بازیکنان را داشته باشی تا بتوانی بهترین لیگ دنیا را داشته باشی.»

در ده سال اخیر توپ طلا بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دست به دست شده و انتظار می رود که درسال 2018 این انتظار ده ساله به پایان رسیده و توپ طلا از آن بازیکن دیگری به جز این دو بازیکن شود.


6363