تجربه جدید کورتوا در دربی مادرید

تجربه جدید کورتوا در دربی مادرید

سایت رسمی فوتبالی - تیبو کورتوا پیش از این با حضور در اتلتیکو مادرید تجربه بازی در دربی مادرید را داشته و حالا باید از سویی دیگر این دیدار حساس را تجربه کند.

به گزارش فوتبالی، به نظر می رسد علیرغم علاقه خولن لوپتگی، سرمربی رئال مادرید، به استفاده از سیستم چرخشی در دروازه، تیبو کورتوا برای دیدار برابر اتلتیکو مادرید در ترکیب رئالی ها قرار بگیرد. او به نوزدهمین بازیکنی تبدیل می شود که برای هر دو تیم به میدان رفته است. نام های بزرگی در فوتبال مانند هوگو سانچز، ریس، یورنته، سولاری یا اشنایدر پیش از این در فهرست بازیکنان هر دو تیم قرار گرفته بودند. کورتوا پیش از این 9 دربی را با پیراهن اتلتیکو مادرید تجربه کرده است. او در 6 دیدار بازنده بوده و دو پیروزی و یک تساوی در کارنامه خود دارد. بهترین خاطره او به فینال کوپا دل ری فصل 13 - 2012 باز می گردد که در آن اتلتیکو موفق شد تیم مورینیو را با حساب 2 - 1 شکست دهد. گل پیروزی بخش این تیم را میراندا در وقت های اضافه به ثمر رساند. 

بدون شک بدترین خاطره کورتوا نیز به فینال لیگ قهرمانان فصل 14 - 2013 مربوط می شود که در آن سرجیو راموس با گل دقیقه 93 خود کار را به تساوی و وقت اضافه کشاند. در وقت اضافه این دروازه بان بلژیکی سه گل دیگر از بیل، مارسلو و کریستیانو رونالدو دریافت کرد. می توان گفت که این دیدار یکی از تلخ ترین دیدارهای تاریخ اتلتیکو مادرید و یکی از بهترین خاطرات رئال مادرید در تمام طول دوران این باشگاه بوده است.

به نظر می رسد که کورتوا با توجه به انتخاب شدن به عنوان بهترین دروازه بان جام جهانی امسال و بهترین دروازه بان جهان در مراسم انتخاب بهترین های فیفا می تواند گزینه خوبی برای حضور در دربی مادرید باشد. او علیرغم سه گلی که در بازی برابر سویا دریافت کرد، یکی از معدود بازیکنانی بود که مورد انتقاد چندانی قرار نگرفت. او نقشی در هیچ یک از سه گل بازیکنان سویا نداشت اما اجازه نداد که این تیم بر تعداد گل های خود اضافه کند و رسوایی رئال مادرید بیش از پیش شود. ارزش او مشخص است. هرچند سایه کیلور ناواس، دروازه بان رئال مادرید در 3 قهرمانی اروپای گذشته، بر سر او قرار داد و لوپتگی نیز تا لحظه آخر دروازه بان مورد نظر خود را مشخص نمی کند.