نمایش ناکام دیگری از تیمو ورنر برای ژرمن ها

نمایش ناکام دیگری از تیمو ورنر برای ژرمن ها

به گزارش "ورزش سه"، اینکه تیم ملی آلمان از مدتها پیش از مشکل نداشتن یک مهاجم نوک کلاسیک رنج می‌برد بر کسی پوشیده نیست. بعد از حذف فاجعه‌بار آلمان از جام جهانی روسیه کارشناسان ورزشی آلمانی یکی از دلایل مهم ناکامی بزرگ مانشافت در روسیه را عدم حضور یک مهاجم کلاسیک با شم گلزنی بالا در ترکیب آلمان می‌دانستند. به همین علت بود که بسیاری از فوتبالدوستان آلمانی حسرت ستاره‌ای مثل لواندوفسکی را می‌خوردند. 


لوو از حدود یک سال پیش برای برطرف  کردن این مشکل به سراغ فوتبالیست جوانی به نام تیمو ورنر رفت و روی او سرمایه‌گذاری کرد. ورنر که حالا 22ساله است و با شماره‌ی 11 در ترکیب مانشافت به میدان می‌رود اولین بازی ملی خود را در سال 2011 انجام داد. سرعت بالا یکی از خصوصیات اصلی تیمو ورنر است. اما مشکل اینجا است که ورنر قد بلندی ندارد درحالیکه معمولاً مهاجمین نوک قدبلند هستند تا بتوانند از توپهای بلند و معمولاً مرده هم برای گلزنی استفاده کنند. همین باعث شده بود تیمو ورنر از ابتدا با انتقادهایی مواجه شود ولی لوو پای کشف خود ایستاد و معتقد بود ورنر می‌تواند به یکی از بزرگان تهاجمی تیم ملی آلمان تبدیل شود. 


ورنر در آغاز شمه‌هایی نشان داد تا ثابت کند اعتماد لوو به او بی‌دلیل نبوده. تیمو ورنر در رقابتهای جام کنفدراسیون‌های 2017 عنوان آقای گلی رقابتها را بدست آورد تا حتی منتقدین او هم به شم بالای استعدادیابی لوو ایمان بیاورند. 


ورنر بعد از آن در باشگاه لایپزیش هم مهاجم باتلاشی نشان داد که با سرعت بالای خود می‌توانست ضعف‌هایش را جبران کرده و مهاجم توانمندی باشد. اما از نیمه‌ی دوم سال گذشته روند افت تیمو ورنر آغاز شد. روندی که در جام جهانی هم ادامه داشت. 


ورنر می‌گوید در کودکی و نوجوانی الگوی اصلی‌اش ماریو گومز بوده، کسی که با ورود به تیم ملی با او همبازی شده بود. همانطور که گفته شد افت ورنر در اواخر سال 2012 باعث شده بود اعتماد یواخیم لوو به او دیگر مثل قبل استوار نباشد. شاید به همین خاطر بود که لوو در جام جهانی مجبور می‌شد برای باز کردن گره تیمش در خط حمله گاهی از ماریو گومز پا به سن گذاشته و ناآماده استفاده کند. 


به هر تقدیر، با شروع دورانی جدید در تیم ملی آلمان با هدایت لوو بعد از جام جهانی روسیه، تیمو ورنر در مقابل فرانسه و پرو به میدان رفت. کارشناسان آلمانی بازی او را به دقت زیر نظر داشتند تا ببینند آیا مهاجم مورد علاقه‌ی لوو بار دیگر به روزهای  خوب خود در سال 2017 بازگشته یا نه. اما ورنر در بازی دوستانه‌ی مانشافت در مقابل پرو در محوطه‌ی جریمه کم‌فروغ ظاهر شد تا همه‌ی امیدواران را بار دیگر ناامید کند. گلهای آلمان در بازی با پرو توسط یولیان برانت و نیکو شولتز به ثمر رسیدند، دو بازیکنی که هیچکدام مهاجم تخصصی نیستند. ورنر بعد از بازی دیشب مسلماً بار دیگر هدف انتقادهای سخت قرار خواهد گرفت و باید دید آیا می‌تواند فشار ناشی از انتقادها را مدیریت کرده و در ادامه‌ی فصل با بهبود عملکرد و درخشش در باشگاهش لایپزیش بار دیگر خود را به منتقدین ثابت کرده و لوو را متقاعد کند که می‌تواند همچنان روی او حساب کند یا خیر.