معمای لوو: کیمیش مدافع یا هافبک؟

معمای لوو: کیمیش مدافع یا هافبک؟

به گزارش "ورزش سه"، وقتی فهرست یازده نفره‌ی اصلی یواخیم لوو برای بازی در مقابل فرانسه اعلام شد کارشناسان حیرت‌زده شدند. آلمان در اولین بازی رسمی خود بعد از فاجعه‌ی جام جهانی روسیه با چهار مدافع مرکزی به میدان می‌رفت: آنتونیو رودیگر، متس هوملس، جروم بواتنگ و ماتیاس گینتر. اما چیزی که باعث حیرت شده بود این بود که نام یک دفاع راست هم در این فهرست بود: جاشوا کیمیش. 


ولی کیمیش برای بازی در پست دفاع راست به میدان نرفته بود. وقتی تیم وارد زمین شد هر چهار مدافع مرکزی، در خط دفاعی مانشافت ایستادند ولی کیمیش در نقش هافبک دفاعی در واقع نقش تکیه‌گاه مرکزی تیم را بازی می‌کرد. نتیجه‌ی این تغییر، عملکرد عالی تیم ملی آلمان بود، عملکردی که مورد پسند همه‌ی کارشناسان آلمانی قرار گرفت. 


کیمیش همیشه اصرار داشته که او فوتبال خاص خود را دارد و تقلید نمی‌کند ولی شکی نیست که او همچنان زیر سایه‌ی بلند فیلیپ لام قرار دارد. لوو در جام جهانی 2014 هم لام را از پست دفاع راست به مرکز خط میانی منتقل کرد و در خط دفاع از چهار مدافع مرکزی استفاده کرد ( هوودس، هوملس، مرتساکر و بواتنگ). تاکتیکی که دست‌کم تا پایان مرحله‌ی گروهی مورد استفاده قرار گرفت. 


اما منتقل کردن کیمیش به خط میانی، لوو را با همان معمایی روبرو کرد که در سال 2014 با آن روبرو شده بود. منتقل کردن بهترین دفاع راست آلمان به خط میانی و نگه داشتن مدافعین کناری در نیمه‌ی  خودی، خط دفاعی را تثبیت می‌کند ولی در عین حال، قدرت تهاجمی تیم در نیمه‌ی حریف را کاهش می‌دهد. آلمان در بخش اعظم بازی با فرانسه برای رساندن توپ به سه بازیکن تهاجمی‌اش مشکل داشت  و نمی‌توانست فرصت‌های گلزنی واقعی خلق کند. 


ماتیاس گینتر در دفاع راست عملکرد قابل قبولی داشت ولی سطح بازی او به هیچ وجه در حد بازی‌های معمول کیمیش در این پست نبود. یواخیم لوو برای دیدار با قهرمان دنیا ترکیب محافظه‌کارانه‌ای به میدان فرستاده بود و این قابل درک است ولی سوال اینجا است که آیا او در طولانی‌مدت می‌تواند یکی از مهمترین سلاح‌های تدافعی خود را قربانی کند تا تیم ملی آلمان یک هافبک دفاعی فوق‌العاده در اختیار داشته باشد ؟ کیمیش در جام جهانی 2018 یکی از خلاق‌ترین بازیکنان تورنمنت بود و از پست دفاع راست، 11 موقعیت روی دروازه‌های حریفان آلمان خلق کرد. کیمیش در پست دفاع راست بازیکنی در کلاس جهانی است ولی به عنوان هافبک دفاعی بعید است بتواند به اندازه‌ی سمت راست دفاع درخشان ظاهر شود.