نگاهی به بازی امروز استقلال - فولاد

نگاهی به بازی امروز استقلال - فولاد

وب سایت رسمی فوتبالی- در تنها دیدار امروز و در یکی از حساس ترین دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر ، استقلال در شرایطی میزبان فولاد خوزستان است که هر دو تیم حساب ویژه ای برای سه امتیاز این دیدار باز کرده اند.

به گزارش فوتبالی، آبی پوشان پایتخت با توجه به شکست هفته گذشته مقابل پارس جنوبی برای جا نماندن از کورس قهرمانی در همین هفته های ابتدایی احتیاج مبرمی به پیروزی در این دیدار دارند، چرا که هر نتیجه ای بجز پیروزی می تواند شاگردان شفر را وارد بحران تازه ای کند، بحرانی که با توجه به مشکلات مالی ایجاد شده برای آنها، می تواند مشکلاتشان را دوچندان کند.

پس از این دیدار استقلالی ها باید خود را مهیای رویارویی با السد در جام باشگاههای آسیا کنند و دیدار امروز می تواند تأثیر بسیاری درکسب نتیجه هفته آینده آنها داشته باشد. در مقابل فولاد خوزستان که با دو امتیاز بیشتر با دو رده اختلاف، در مکان پنجم و بالاتر از استقلال قرار دارد، می خواهد به هر ترتیب با دست پر به خوزستان بازگردد و فاصله اش را با آبی پوشان حفظ کند. 

استقلال

اولین دیدار هر دو تیم برمی گردد به فصل 76-77 که استقلالی ها توانستند با هدایت مرحوم حجازی در دیداری پرگل با نتیجه 5 بر صفر فولاد را شکست دهند و یکی از پر گل ترین دیدارهای هر دو تیم را رقم بزنند. دیدار امروز بیست و ششمین دیدار هر دو تیم خواهد بود که در 25 دیدار گذشته 11 برد برای استقلال و 5 برد برای فولاد بدست آمده، همچنین 4 دیدار نیز با تساوی خاتمه یافته است. شاگردان شفر امروز در حالی به مصاف شاگردان پورموسوی می روند که آخرین برد استقلال مقابل فولاد به لیگ شانزدهم بازمی گردد، جایی که استقلالی ها با هدایت منصوریان توانستند با تک گل کریمی حریف خوزستانی خود را شکست دهند. در مقابل آخرین برد فولاد برابر استقلال به لیگ چهاردهم بازمی گردد، دیداری که با گلزنی سروش رفیعی به سود فولاد خاتمه یافت.

 با توجه به حضور مجدد سروش رفیعی در ترکیب فولاد مقابل استقلال باید دید رفیعی باز هم می تواند دروازه پایتخت نشین ها را باز کند یا نه؟ کاری که پیش از این نیز با تیم های تراکتورسازی و پرسپولیس نیز موفق به انجام آن شده بود.

 از نکات جالب توجه دیگر حضور بیت سعید مهاجم فصل گذشته استقلال در ترکیب فولاد است که بر جذابیت های این دیدار خواهد افزود. بیت سعید در طول مدتی که در خدمت استقلال بود فرصت زیادی برای حضور در زمین پیدا نکرد و بدون حتی یک گل زده بعد از یک نیم فصل ناموفق از آبی پوشان جدا شد. بدون شک بیت سعید برای اثبات شایستگی های خود، انگیزه های بسیاری خواهد داشت. در این دیدار فولادی ها بدون شک عبداله کرمی و پیمان شیرزادی را بخاطر مصدومیت در اختیار نخواهند داشت و پورموسوی در نظر دارد به جوانان تیمش فرصت بازی دهد اما استقلالی ها برای این دیدار مصدوم نخواهند داشت. فرشید باقری که پس از درگذشت پدرش به تمرینات بازگشته در صورت صلاحدید شفر به میدان خواهد آمد اما سجاد آقایی و صیادمنش به علت محرومیت این بازی را از دست خواهند داد. این دیدار قرار است امروز از ساعت 15:20 در ورزشگاه آزادی با قضاوت کوپال ناظمی آغاز شود.