شکایت از پلیس انگلیس به خاطر استفاده از اسپری فلفل

شکایت از پلیس انگلیس به خاطر استفاده از اسپری فلفل

سایت رسمی فوتبالی - گفته می شود پلیس لانکشایر در جریان بازی روز شنبه که با تساوی 2 – 2 در پرستون به پایان رسید از اسپری فلفل علیه هواداران استوک استفاده کرده و این ادعا در حال بررسی است. 

یک ویدیو در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که ماموران پلیس در مقابله با هواداران استوک در بین دو نیمه بازی آنها از اسپری فلفل استفاده کرده است. 

پلیس لانکشایر مدعی شده که بعضی از هواداران استوک تلاش می کردند تا به زور از ورزشگاه خارج شوند و بسیاری از آنها بسیار عصبانی بودند و پلیس برای حفاظت از خودش از این شیوه استفاده کرده است. 

پائول الیوت، پلیس پرستون، با انتشار بیانیه ای در توییتر از هواداران بی گناهی که در این اتفاقات دخیل شدند، عذرخواهی کرده است. 

در این بیانیه آمده: " در ابتدا اجازه دهید بگویم که من افسر فوتبال در پرسون نورث اند هستم. به مدت 12 سال در این شغل بوده ام و در تمامی مسابقات خانگی و بیرون از خانه حضور داشتم. مسئولیت تمام اتفاقات رخ داده در پرستون را به عهده می گیرم و به تمام هواداران استوک سیتی اطمینان خاطر می دهم که اتفاقاتی که در بین دو نیمه رخ داد به خوبی بررسی می شود. روز سه شنبه گزارش کاملی تحویل داده می شود و تمام نیروهایی که در اتفاقات امروز حضور داشتند، درآن جلسه شرکت می کنند. شخصا به هواداران و گروه های هواداری استوک سیتی از نتیجه این جلسه گزارش می دهم و یک نماینده از فدراسیون هواداران فوتبال را برای شرکت در آن دعوت می کنم. صمیمانه از تمام هواداران بی گناه استوک سیتی که در این اتفاقات دخیل شدند، عذرخواهی می کنم. "

سخنگوی استوک سیتی اظهار داشت: " ما از شواهدی آگاه هستیم که نشان می دهد به بعضی از هواداران ما با اسپری فلفل حمله شده و از پلیس لانکشایر توضیحاتی در این باره می خواهیم. ما تمام کسانی که شاهد این اتفاقات بودند یا شواهدی از آن در اختیار دارند می خواهیم که با پائول الیوت در تماس باشند. "

الیوت گفت روز سه شنبه جلسه ای در این باره برگزار می شود و از هواداران استوک خواست تا دیده ها و ویدیوهای خود را برای او ارسال کنند.

یک نماینده از فدراسیون هواداران فوتبال نیز به این جلسه دعوت شده است. 

پیتر کراوچ با به ثمر رساندن دویستمین گل خود در فوتبال انگلیس این بازی را به تساوی 2 – 2 کشاند.